Partnerzy serwisu:
Pasażer

“Dolnośląskie tworzy sztuczne granice i wpycha podróżnych do samochodów”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
“Dolnośląskie tworzy sztuczne granice i wpycha podróżnych do samochodów”
fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Zielonej Górze
Stowarzyszenie Wykluczenie Transportowe dołącza się do apelu województwa lubuskiego kierowanego do Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Pana Cezarego Przybylskiego, w sprawie utrzymania bezpośrednich połączeń w relacji Wrocław – Zielona Góra.

Stowarzyszenie wystosowało petycję do Marszałka, którą można podpisać tutaj. 

– Granica województwa dolnośląskiego i lubuskiego nie może być granicą niemożliwą do pokonania i stać się swoistą barierą mobilności dla tysięcy podróżnych. Niezrozumiałe są obecne działania Zarządu Województwa Dolnośląskiego, który przez wszystkie przypadki w ostatnich miesiącach odmieniał „walkę z wykluczeniem transportowym”, a teraz chce wprowadzić drastyczne zmiany i tym samym pogorszyć ofertę połączeń Wrocław – Zielona Góra – mówi Iwona Budych, ze Stowarzyszenia Wykluczenie Transportowe.

Niestety – mówię o tym jako mieszkanka Dolnego Śląska – widać, województwo dolnośląskie, inwestując w nowe pojazdy szynowe nie zadbało wcześniej o zapewnienie odpowiedniego poziomu pracy eksploatacyjnej i teraz – ignorując umowy obowiązujące w sąsiednich regionach doprowadził do pogorszenia sytuacji mieszkańców regionu – dodaje Iwona Budych. 

Najgorsza sytuacja może spotkać mieszkańców dojeżdżających z Zielonej Góry i sąsiednich miejscowości do przystanków położonych za Głogowem, w tym do Rudnej, Ścinawy czy Wołowa. W porannym szczycie byliby skazani na niewygodne 20-30 minutowe przesiadki w Głogowie, wydłużające czas przejazdu i zniechęcające do transportu kolejowego. 

Bezpośrednie regionalne połączenie kolejowe Zielona Góra –Wrocław Główny przetrwało wszelkie restrukturyzacje, reformy i cięcia połączeń na kolei, ponadto stanowi o relacjach gospodarczych obu sąsiadujących ze sobą województw i jego skasowanie poprzez jednostronną decyzję Zarządu Województwa Dolnośląskiego spowoduje ogromne utrudnienia dla bardzo dużej liczby mieszkańców. Należy pamiętać, że połączenie to ma charakter służby publicznej, która jest realizowana na rzecz pasażerów, a jego brak oznaczać będzie wykluczenie transportowe mieszkańców na styku województw: lubuskiego i dolnośląskiego.

Likwidacja bezpośrednich 12 par połączeń w relacji Wrocław – Zielona Góra i zastąpienie ich połączeniami z obowiązkową przesiadką w Głogowie lub Nowej Soli skutkować będzie znacznym pogorszeniem komfortu podróży oraz wydłuży łączny czas przejazdu z powodu oczekiwania na przesiadkę. W praktyce oznaczać to może „wpychanie podróżnych do samochodów” na własne życzenie z powodu niekonkurencyjnej oferty transportu zbiorowego. Raz utraconych pasażerów będzie trudno odzyskać. Odbudowanie zaufania pasażerów do kolei i powrót do podróżowania pociągiem to bardzo czasochłonny proces – stwierdza Iwona Budych.

Wspólne oświadczenie województwa lubuskiego i Polregio w sprawie chęci utrzymania bezpośrednich pociągów pomiędzy stolicami województw można przeczytać tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie w Google Maps... i nie tylko

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w Google Maps... i nie tylko

Koleje Dolnośląskie/jm, Rynek Kolejowy 09 marca 2024

Rekordowy styczeń w Kolejach Dolnośląskich

Pasażer

Rekordowy styczeń w Kolejach Dolnośląskich

inf. pras Kolei Dolnośląskich 27 lutego 2024

W kierunku Wrocławia: Top 5 tras Kolei Dolnośląskich w regionie

Pasażer

W kierunku Wrocławia: Top 5 tras Kolei Dolnośląskich w regionie

inf. prasowa Koleje Dolnośląskie 08 lutego 2024

Koleje Dolnośląskie z nowym rekordem. Spółka przewiozła ponad 19 milionów osób

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie w Google Maps... i nie tylko

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w Google Maps... i nie tylko

Koleje Dolnośląskie/jm, Rynek Kolejowy 09 marca 2024

Rekordowy styczeń w Kolejach Dolnośląskich

Pasażer

Rekordowy styczeń w Kolejach Dolnośląskich

inf. pras Kolei Dolnośląskich 27 lutego 2024

W kierunku Wrocławia: Top 5 tras Kolei Dolnośląskich w regionie

Pasażer

W kierunku Wrocławia: Top 5 tras Kolei Dolnośląskich w regionie

inf. prasowa Koleje Dolnośląskie 08 lutego 2024

Koleje Dolnośląskie z nowym rekordem. Spółka przewiozła ponad 19 milionów osób

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5