Województwo dolnośląskie kontynuuje przygotowania w ramach projektu budowy nowej linii kolejowej Lubin – Polkowice – Głogów. Samorząd poszukuje doradcy technicznego, który pomoże przygotować dokumentację projektową dla studium technicznego z uwzględnieniem standardów PKP PLK.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu prowadzi zapytanie ofertowe na doradztwo techniczne na potrzeby przygotowania studium wykonalności dla zadania budowy linii kolejowej Lubin –Polkowice – Głogów wraz z rozbudową linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin –Rudna Gwizdanów. Termin składania ofert mija 25 czerwca, a jedynym kryterium wyboru jest cena.
Zadaniem doradcy będzie udzielanie wsparcia merytorycznego w obszarze niezbędnym do przygotowania postępowania przetargowego. Zamawiający wymaga od wykonawcy znajomości standardów obowiązujących w PKP PLK. Stanowisko zarządcy infrastruktury dla wyboru wariantu inwestycyjnego będzie wiążące.
Na początku grudnia zeszłego roku DSDiK zawarła
porozumienie o współpracy z PKP PLK w celu opracowania studium wykonalności projektu. Ustalono, że za studium będzie odpowiadać województwo, natomiast nowa linia kolejowa powinna być zarządzania przez PKP PLK z uwagi na ogólnosieciowe znaczenie i powiązany projekt modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 289.
Celem projektu jest obsługa Polkowic i przyległego obszaru. Miasto ma być włączone w sieć połączeń dalekobieżnych w ciągach: Wrocław – Legnica – Polkowice – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Szczecin/Berlin oraz Wrocław – Legnica – Polkowice – Głogów – Leszno – Warszawa. Nowa linia ma być wykorzystana też na potrzeby ruchu towarowego, w tym z myślą o KGHM. Założono maksymalne czasy przejazdów pociągów regionalnych dla relacji Głogów – Polkowice na 25 min, Polkowice – Legnica na 30 min, Legnica – Głogów na 60 min, Polkowice – Wrocław Główny na 80 min.