Partnerzy serwisu:
Biznes

Dolnośląskie rozważa przejęcie ośmiu linii kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dolnośląskie rozważa przejęcie ośmiu linii kolejowych
Samorząd województwa dolnośląskiego pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław-Trzebnica oraz Szklarska Poręba-Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku – powiedział Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. 

Samorząd Województwa Dolnośląskiego zwrócił się do PKP SA z wnioskiem o przekazanie informacji na temat stanu organizacyjno-prawnego ośmiu odcinków linii kolejowych i uzyskał odpowiedź w sprawie możliwości współpracy. Nabierają tempa działania województwa mające na celu przejmowanie nieczynnych linii kolejowych i reaktywację połączeń na nich.

Trzebnica i Harrahov ocenione pozytywnie

Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” podkreśla, że pozytywnie ocenia efekty dotychczasowych działań województwa w obszarze kolei i tym samym zapowiada ich kontynuację. Z informacji, jakie wpłynęły do redakcji wynika, że mogą to być działania na niespotykaną dotąd w samorządach skalę.

– Samorząd województwa pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław-Trzebnica oraz Szklarska Poręba-Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku – powiedział Wojciech Zdanowski.

Wstępnie w obszarze zainteresowania woj. dolnośląskiego są następujące odcinki linii kolejowych: Jelenia Góra – Mysłakowice  – Karpacz; Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo; Wrocław Główny – Świdnica – Jedlina Zdrój wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto; Kobierzyce – Piława Górna; Legnica – Lwówek Śląski; Jerzmanice Zdrój – Marciszów; Chojnów – Rokitki; Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie.

Dolnośląskie przykładem dla innych

Wojciech Zdanowski podkreśla, że lista linii kolejowych przeznaczonych do przejęcia przez województwo dolnośląskie nie jest zamknięta. W przypadku wystąpienia potrzeb społecznych lub gospodarczych samorząd województwa nie wyklucza możliwości przejęcia innych linii kolejowych.

– Warto zaznaczyć, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei stanowi pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie przykładów integracji zarządcy infrastruktury drogowej i kolejowej. Równocześnie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego oraz w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei trwają pracę związane z przygotowaniem dokumentacji i oceną kosztów oraz celowości rewitalizacji poszczególnych odcinków linii kolejowych. Są one powiązane z opracowywanym dokumentem planu rozwoju publicznego transportu zbiorowego – dodał Zdanowski.

Jelenia Góra na „nie”

W tym tygodniu Urząd Miasta Jelenia Góra miał głosować nad uchwałą zezwalającą na likwidację linii kolejowych nr 308 Ogorzelec - Jelenia Góra (od km 12,800 do km 39,986) oraz nr 340 Mysłakowice - Karpacz (od km -0,247 do km 7,055). Uchwałę przygotował i podpisał zespół polityków w składzie: Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów; Ewa Grześkowiak, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska; Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Miasta Jelenia Góra. Urząd Miasta poinformował dzisiaj, że uchwała została jednak zdjęta z porządku obrad i nie będzie poddawana głosowaniu.

– Samorząd Województwa Dolnośląskiego jak najbardziej jest zainteresowany przejęciem linii kolejowych m.in. do Karpacza i Kowar w celu uruchomienia połączeń kolejowych o znaczeniu regionalnym. Obecnie prowadzimy rozmowy z PKP SA – skomentował sprawę Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Infrastruktura

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Łukasz Malinowski/ Jakub Dybalski 27 września 2019

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Infrastruktura

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Leonard Dolecki 19 lutego 2017

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Infrastruktura

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Tadeusz Syryjczyk 25 listopada 2016

Kolej nie musi być droga

Infrastruktura

Kolej nie musi być droga

Bartosz Józefiak 22 czerwca 2016

Zobacz również:

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Infrastruktura

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Łukasz Malinowski/ Jakub Dybalski 27 września 2019

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Infrastruktura

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Leonard Dolecki 19 lutego 2017

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Infrastruktura

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Tadeusz Syryjczyk 25 listopada 2016

Kolej nie musi być droga

Infrastruktura

Kolej nie musi być droga

Bartosz Józefiak 22 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5