Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dolnośląskie: Przejęcie linii Dzierżoniów – Bielawa to dopiero początek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

- Przejęcie linii kolejowej do Bielawy To jest dopiero pierwszy etap całego programu przejmowania nieczynnych i zlikwidowanych linii kolejowych na Dolnym Śląsku - mówi radny województwa Patryk Wild. W planach jest przejęcie kolejnych 22 odcinków o długości łącznie 400 kilometrów.

PKP SA zdecydowały się przekazać w ręce samorządu Dolnego Śląska linię 341 od Dzierżoniowa do Bielawy Dolnej. Bardzo szybko po przejęciu nieczynnej od 2001 r. linii od PKP SA ogłoszony został przetarg na jej remont. To 30-tysięczne miasto, drugie co do wielkości na Dolnym Śląsku jeśli chodzi o ośrodki pozbawione kolei. Największym jest Lubin, który ma odzyskać połączenia kolejowe jeszcze w tym roku.

- Mamy ambicje likwidować wykluczenie transportowe. W kolejce czeka kilkanaście kolejnych miast - mówi Patryk Wild, radny sejmiku województwa. W planach jest przejęcie kolejnych 22 odcinków o długości łącznie 400 kilometrów. - Posłużą one obsłudze transportowej kilku uzdrowisk, dwóch parków narodowych - wylicza Wild.

- Przed nami bardzo intensywny czas przywracania transportu kolejowego na często dzisiaj już zapomnianych dolnośląskich liniach kolejowych ale dotychczasowe doświadczenia samorządu w tym zakresie są tylko dobre - podkreśla. Jak zapowiada, program będzie kontynuowany pod kątem przygotowań do nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej.

Nie wiadomo jeszcze, jakie dokładnie programy i środki znajdą się w nowej perspektywie unijnej, ale jak podkreśla Wild, z całą pewnością będą w niej pieniądze na kolej. - Oczywiście liczymy również na pieniądze z programu utrzymaniowego dla infrastruktury kolejowej - podsumowuje.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Pasażer

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Jakub Rösler 03 lutego 2022

KK 2015. Wild: Dopasujmy sieć kolejową do osadniczej

Infrastruktura

KK 2015. Wild: Dopasujmy sieć kolejową do osadniczej

rc, Rynek Kolejowy 04 listopada 2015

Wild: Dolny Śląsk ma prawo do szybkiego połączenia z Warszawą

Infrastruktura

Wild: Polska kolej jest jak Armia Czerwona

Infrastruktura

Wild: Polska kolej jest jak Armia Czerwona

Rynek Kolejowy 06 grudnia 2012

Zobacz również:

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Pasażer

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Jakub Rösler 03 lutego 2022

KK 2015. Wild: Dopasujmy sieć kolejową do osadniczej

Infrastruktura

KK 2015. Wild: Dopasujmy sieć kolejową do osadniczej

rc, Rynek Kolejowy 04 listopada 2015

Wild: Dolny Śląsk ma prawo do szybkiego połączenia z Warszawą

Infrastruktura

Wild: Polska kolej jest jak Armia Czerwona

Infrastruktura

Wild: Polska kolej jest jak Armia Czerwona

Rynek Kolejowy 06 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5