W okresie od maja do sierpnia naprawiane będą tory na odcinku Żurawina – Strzelin, na linii nr 276 Wrocław – Międzylesie. Linia nr 276 została przed kilkoma laty zrewitalizowana na całej długości, dzięki czemu prędkość została podwyższona do 80-100 km/godz. Jednak w listopadzie 2013 r. PKP PLK przeprowadziły badania techniczne torów na 22-kilometrowym odcinku Żurawina – Strzelin, które wykazały wady szyn.
– Dla zapewnienia bezpieczeństwa konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 i 20 km/h na obu torach na odcinku Żurawina – Strzelin. Wprowadzono w związku z tym zmiany w rozkładzie i przekazane zostały informacje dla podróżnych. Naprawa toru nr 2 na tym odcinku zostanie przeprowadzona w miesiącach maj-czerwiec. W kolejnych dwóch miesiącach, po naprawie toru nr 2, roboty objęłaby tor nr 1. Terminy realizacji podyktowane są możliwościami technologicznymi regeneracji i zgrzewania oraz harmonogramem zaplanowanych zamknięć torowych – informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Ograniczenie prędkości na odcinku Żurawina – Strzelin jest bardzo odczuwane przez podróżnych. Obecnie pociągi PR Regio pokonują ten odcinek w 45-50 min – ponad 20 min dłużej niż przed wprowadzeniem ograniczenia prędkości.