Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisał przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla odcinka linii kolejowej 303 od miejscowości Duninów do stacji Chocianów.
Krótki, 4-kilometrowy odcinek linii od Duninowa do Chocianowa Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
przejęła od PKP SA w grudniu 2020 roku. To jedno z ekspresowych przejęć, bowiem wolę przejęcia tego odcinka dolnośląski samorząd wyraził w końcu 2019 roku. PKP SA nie robiło problemów z oddaniem linii, której fragment, od Rokitek do Duninowa, jest wykorzystywany przez wojsko. Konkretnie: przez 4. Regionalną Bazę Logistyczną.
DSDiK przygotował przetarg, w którym wybrany wykonawca nie tylko zaprojektuje, ale też odbuduje linię. Kryterium wyboru oferty jest w 60% cena, a 40% doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Wymienić trzeba właściwie wszystko. Od szyn, które pochodzą z lat 1938-1955, przez podkłady i przepusty. Trzeba oczyścić rowy odwadniające, wyciąć ponad 5 tysięcy niewielkich drzew (wymagana była zgoda na ich wycięcie) – samosiejek, które wyrosły na torowisku i w jego bezpośredniej bliskości oraz ponad 12 tysięcy drzew i mnóstwo krzewów, co do których nie ma konieczności uzyskania pozwolenia na wycinkę.
Po raz kolejny DSDiK decyduje się na zabudowę toru z łubkami, zamiast bezstykowego. Urzędnicy chcą, by pociągi mogły dojechać do Chocianowa z prędkością 80 km/h. W Chocianowie powstanie nowy 100-metrowy peron i niewielka wiata peronowa.
Oferty w przetargu można składać do 30 sierpnia. Po podpisaniu umowy wybrany w konkursie ofert wykonawca będzie miał 4 miesiące na wykonanie prac. Jest szansa, że wznowienie ruchu będzie miało miejsce na początku 2022 roku.
Warto wspomnieć, że zaledwie kilka dni temu DSDiK otworzył koperty z ofertami na remont odcinka linii 316 na odcinku Chojnów - Rokitki. Pociągi dojeżdżające w przyszłości do Chocianowa pojadą prawdopodobnie także po tym,
przeznaczonym do rewitalizacji odcinku.