PKP PLK w końcu wybrały nowego wykonawcę prac, który dokończy modernizację stacji w Legnicy. Inwestycja pierwotnie miała zostać zakończona w lutym 2020 roku, lecz wiemy już, że modernizacja skończy się prawdopodobnie dopiero z końcem przyszłego roku.
Modernizacja legnickiej stacji kolejowej jest opóźniona o wiele miesięcy. Pierwotne plany zakładały, że cała inwestycja
zostanie zakończona w lutym 2020 roku. Tego terminu nie udało się dotrzymać, a prace inwestycyjne stanęły. PKP PLK rozwiązały umowę z dotychczasowym wykonawcą z powodu braku realizacji prac oraz przekroczenia zakładanych terminów. Więcej
o tym pisaliśmy tutaj. Teraz dowiedzieliśmy się, że PKP PLK zakończyły inwentaryzację zrealizowanych prac oraz podpisały umowę z nowym wykonawcą.
Prace wykona Dolkom
– Umowa na dokończenie robót związanych z przebudową stacji Legnica została już podpisana z firmą DOLKOM. 22.11.2022 r. Uprzednio, tak szybko jak to było możliwe, została zakończona inwentaryzacja materiałów i prac. Poza przebudową i przeszkleniem pozostałego zakresu hali peronowej, do wykonania pozostało m.in. podwyższenie peronów nr 3 i nr 4 do 76 cm. Będzie montaż wind na perony nr 2,3,4,5. Przewidziana jest modernizacja tunelu głównego. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec 2023 r. Wówczas stacja będzie w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych – przekazał nam rzecznik prasowy PKP PLK, Mirosław Siemieniec.
Siemieniec dodał, że na dotychczasowy czas realizacji inwestycji miało wpływ słabe zaangażowanie poprzedniego wykonawcy oraz konieczność wykonania ustaleń z konserwatorem zabytków (ochroną konserwatorską są objęte perony).
Brak kompleksowości
Co istotne, obecna inwestycja nie obejmie modernizacji wszystkich pięciu peronów. Zmodernizowane zostaną tylko dwa, te oznaczone numerami 3 oraz 4. Prace przy pozostałych peronach będą musiały zostać wykonane w ramach ewentualnej kolejnej inwestycji.
Do artykułu dołączamy fotorelację z połowy października bieżącego roku.