Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dofinansowanie do 10 pociągów SKM Trójmiasto jest pewne. Skąd reszta pieniędzy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dofinansowanie do 10 pociągów SKM Trójmiasto jest pewne. Skąd reszta pieniędzy?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Niewątpliwym sukcesem PKP SKM Trójmiasto jest zdobycie w konkursie 160 mln zł, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przewoźnik właśnie podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, która zapewni finansowanie.

– 11 kwietnia w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim została podpisana umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PKP SKM w Trójmieście. W uroczystości wzięli udział Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Witold Słowik, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol, członek zarządu PKP S.A. Mirosław Andrzej Antonowicz oraz prezes zarządu PKP Szybka Kolej Miejsca w Trójmieście sp. z o.o. Maciej Lignowski – poinformowała SKM Trójmiasto. Na spotkaniu zabrakło wysokich przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, choć są oni właścicielami części akcji przewoźnika i zlecają mu usługi.

– Chcemy kupić 10 nowych składów elektrycznych, co najmniej 7 członowych, o długości 150 metrów. Pociągi będą miały klimatyzację, udogodnienia dla niepełnosprawnych oraz podróżujących z wózkami dziecięcymi. Będą też dostosowane do korzystania z peronów o różnej wysokości. Nowe składy mają być dostarczone w latach 2022- 2023 . Planujemy wykorzystywać je na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieściem a Lęborkiem – poinformował Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy przewoźnika. Umowa przewiduje także dostosowanie elektrowozowni w Gdyni Cisowej do obsługi nowych ezt.

Wartość brutto całej inwestycji to 393,8 miliona złotych, a unijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 - 160 milionów złotych. Oznacza to, że prawie 234 mln zł przewoźnika będzie musiał wygospodarować. Skąd?

– Potrzebujemy jeszcze długoletniej, minimum 10 – letniej umowy przewozowej, by zdobyć kapitał na wkład własny. Liczymy tu na zrozumienie i przychylność organizatora przewozów czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego – ocenia przewoźnik.

Wcześniej marszałek województwa pomorskiego deklarował, że bez przekazania akcji województwu (większościowy pakiet – 68% akcji – ma w nim PKP), dofinansowania do zakupów nie będzie. Czy wesprze przewoźnika długoletnim kontraktem na wykonywanie usług, który ułatwi PKP SKM staranie się o kredyt? Dowiemy się wkrótce, gdy województwo ogłosi przetarg na przewozy. (obszerną wypowiedź marszałka Struka na temat przyszłości przewoźnika publikujemy tutaj).

Warto przypomnieć, że województwo pomorskiego ogłosiło właśnie przetarg na zakup 5 ezt. Ich operatorem będą jednak niemal na pewno Przewozy Regionalne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5