W styczniu br. z usług PKP Intercity skorzystało łącznie ponad 2,6 mln osób, co wygenerowało dynamikę wzrostu na poziomie 28 proc.
W samej komunikacji krajowej pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 600 tys. pasażerów więcej, co oznacza 31 proc. wzrost w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Porównując dane z ostatnich lat, to najlepszy wynik za styczeń od 2012 roku.
Powalczyć o kierowców– Dobre wyniki motywują nas do rozwijania naszej oferty. Nadal zamierzamy walczyć o klienta. Widzimy na rynku dalszy potencjał zainteresowania naszą ofertą szczególnie tych grup, dla których pociąg nie jest pierwszym wyborem przy planowaniu podróży. Szczególnie cieszy nas, że pomimo rekordowej oferty w tym rozkładzie jazdy, wzrost liczby pasażerów jest szybszy, niż wzrost naszej pracy eksploatacyjnej i liczby uruchamianych pociągów. Oznacza to, że wciąż poprawiamy frekwencje w naszych pociągach – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. W najbliższym czasie zamierzamy skupić się np. na kierowcach czy osobach podróżujących pomiędzy mniejszymi miastami – dodaje prezes PKP Intercity.
Pociągi bardziej zapełnione
Przyrost liczby pasażerów był większy niż przyrost pracy eksploatacyjnej. W styczniu br. różnica pomiędzy dynamiką wzrostu liczby pasażerów a dynamiką wzrostu pracy wyniosła 2 pp.
W 2015 r. PKP Intercity przewiozło 31,2 mln klientów, czyli o 5,6 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj. Ubiegły rok, szczególnie w branży kolejowej, oznaczał zakończenie projektów inwestycyjnych w ramach mijającej perspektywy unijnej. Dzięki pozyskanym funduszom na rynku pojawiało się wiele ciekawych projektów.
– Z naszej perspektywy mijający rok oznaczał znaczne odnowienie naszego parku taborowego. Dzięki temu po raz pierwszy od wielu lat mogliśmy zaoferować naszym pasażerom znaczący wzrosty komfortu podróży – podsumowuje PKP Intercity. Więcej informacji
tutaj.