To już kolejna dobra informacja, która w ostatnich tygodniach płynie do nas z Bydgoszczy. Pesie udało się rozszerzyć kontrakt z Trenitalią sprzed kilku lat i dostarczy do narodowego włoskiego przewoźnika kolejnych 14 spalinowych zespołów trakcyjnych ATR220 Atribo.
Trenitalia zamówi w Pesie 14 trójczłonowych zespołów trakcyjnych ATR220, które jeżdżą już m.in. w Toskanii, czy w Apulii (w barwach przewoźnika FSE). To pojazd sprawdzony we Włoszech.
Przetarg na 40 szt dla Trenitalii Pesa wygrała w końcu 2013 roku, a pierwsze ATR220 rozpoczęły kursowanie w barwach przewoźnika na wiosnę 2015 roku. Od razu zastrzeżono, że możliwe będzie rozszerzenie zamówienia o kolejnych 20 pojazdów. Najpierw Trenitalia domówiła 4 ATR220, a teraz decyduje się na kolejnych 14. O szansach na tę dostawę pisaliśmy
tutaj.
Termin dostaw pojazdów jest krótki. Dostawy mają potrwać rok, więc mierząca się z kłopotami Pesa będzie musiała skupić się na tym kontrakcie. Na korzyść producenta działa to, że zespołów trakcyjnych Atribo nie trzeba we Włoszech już homologować, a sposób ich budowy i oczekiwania Włochów są w Pesie dobrze znane.
W ostatnich dniach niemiecką homologację otrzymały produkowane dla DB Regio
trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne Link, co otwiera drogę do ich dostaw, podobnie jak wcześniej stało się z
Linkami dwuwagonowymi. Przed kilkoma dniami informowaliśmy też o chęci powierzenia produkcji
elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2 Pesie przez prywatnego czeskiego przewoźnika Regio Jet.