Rok 2018 zaczął się dla nas bardzo pomyślnie - poinformował Marcin Jankowski, Prezes Spółki. „Uzyskaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży w miesiącach styczniu oraz lutym;wzrost przychodów o ponad 20%, wzrost EBITDA o 128% w porównaniu do 2017 roku, co bez wątpienia jest efektem ciężkiej pracy całej firmy, priorytetowego podejścia do jakości usługi oraz wprowadzonej dyscypliny kosztowej w firmie.
Pol-Miedź Trans do końca 2018 roku powinna być liderem wśród przewoźników w Polsce pod względem technologicznym oraz operacyjnym. Dzisiaj wprowadzamy nowe systemy IT w firmie m.in. procesowy rachunek kosztów, CRM, rozpoczynamy projekt leanowania procesów na wydziałach utrzymania lokomotyw i wagonów, jak również jesteśmy na etapie wyboru doradcy przy budowie systemu oceny i motywacji pracowników. To m.in. kilka z kluczowych projektów w pipeline Pol-Miedz Trans.
Realizując długoterminową strategię spółki transportowej, w marcu uruchomiliśmy platformę spedycyjną GieldaCargo.pl. System jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku kolejowego i spedycji. Platforma jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych, umożliwia zamieszczanie ofert transportu kolejowego oraz komunikację pomiędzy podmiotami gospodarczymi po wcześniejszym założeniu konta i kontakcie z Administratorem PMT.
Celem uruchomienia platformy GieldaCargo.pl jest zwiększenie efektywności wykorzystania taboru i przychodów Pol-Miedź Trans. Dodatkowo system umożliwia innym uczestnikom rynku wymianę informacji o możliwościach przewozowych zewnętrznych podmiotów w Polsce, połączenie 2 stron szukających usługi transportowej i „na koniec dnia” zawarcie transakcji. Spedycja kolejowa jest nową i bardzo potrzebną nową linią biznesową naszej firmy. Wszyscy na rynku mają wzrosty sprzedaży. Serdecznie zachęcamy do korzystania z naszego serwisu GieldaCargo.pl”.
Prezes Pol-Miedź Trans, Marcin Jankowski poinformował również o wprowadzeniu w spółce nowego systemu wynagrodzeń oraz programu premiowego dla grupy maszynistów.
Mając na uwadze dalsze plany rozwojowe naszej Spółki zbudowaliśmy program premiowy adresowany do nowych pracowników, którzy zechcą podjąć pracę w firmie na stanowisku maszynisty pojazdów trakcyjnych. Jednym z elementów tego programu jest jednorazowa premia w wysokości 4 000 PLN brutto, dla każdego potencjalnego kandydata, który posiada aktualne uprawnienia (prawo kierowania, świadectwo maszynisty) na stanowisko maszynisty pojazdów trakcyjnych (elektrycznych lub spalinowych) i do końca kwietnia 2018 r. dołączy do grona maszynistów Spółki.
Zasadniczym warunkiem stawianym przed kandydatami jest przepracowanie w Spółce na stanowisku maszynisty pojazdów trakcyjnych 6 miesięcy. Kolejnym elementem programu jest premia „Maszynista 500 Plus”, forma stałej premii w wysokości 500 PLN, wypłacanej każdemu pracownikowi, który spełni odpowiednie wymagania co do pracy na stanowisku maszynisty. Na dzisiaj wstępna płaca zasadnicza na stanowisku maszynisty w spółce wynosi do 5 000 PLN, zarobki do 12 000 PLN brutto miesięcznie.
Zapraszamy kandydatów do zapoznania się z kalkulatorem wynagrodzeń: www.pmtrans.pl/kalkulator-wynagrodzenia
Prezes Spółki Marcin Jankowski wskazuje również na inne korzyści wynikające z zatrudnienia w Spółce. – Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju naszych pracowników, stąd szereg świadczeń o charakterze pozapłacowym, które jednak wpływają na atrakcyjność oferty zatrudnienia w naszej Spółce. Należą do nich m.in.: świadczenia pieniężne na pokrycie wydatków szkolnych, dofinansowanie do wypoczynku naszych pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci naszych pracowników (kolonii, obozów, zimowisk, zielonych szkół), dofinansowanie do karty MULTISPORT, karty podarunkowe na Święta Wielkanocne oraz Bożego Narodzenia. Charakter rynku dojrzałego i zmieniające się wymagania wymuszają na Spółce wprowadzenie elementów konkurencyjności w tym docelowe wprowadzenie nagrody kwartalnej, uznaniowej, jako podziękowanie za zaangażowanie w pracę. Nie stanowi jednak to ostatecznego trendu wprowadzanych zmian – mówi.
Obecnie spółka Pol-Miedź Trans dysponuje ponad 60 lokomotywami, pociągowymi oraz manewrowymi, ponad 1 500 wagonami różnego przeznaczenia przystosowanymi do prowadzenia ciężkich składów towarowych, zatrudnia ponad 700 wykwalifikowanych pracowników.
Usługi transportu kolejowego wykonuje na liniach kolejowych należących do sieci zarządzanej przez PKP PLK S.A., operuje jednocześnie na bocznicach kolejowych w ramach Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedz S.A. Spółka ma za sobą bogatą tradycję na rynku, funkcjonuje na nim od 50 lat.