Jak poinformował czeski portal zdopravy.cz w 2021 roku spółka córka Orlenu zwiększyła wolumen przewozów o jedną piątą. Kupuje też kolejne nowe elektrowozy.
W ciągu 2021 roku Unipetrol przewiózł 3,1 mln ton ładunków (głównie paliw). Wzrosła też o 15% praca przewozowa. Coraz więcej przewozów odbywa się trakcją elektryczną (59%), czemu służą powoli, acz konsekwentnie realizowane zakupy nowych elektrowozów.
– Cieszy mnie, że poradziliśmy sobie z wieloma niekorzystnymi sytuacjami, jakie miały miejsce na rynku podczas najgorszych miesięcy pandemii. Chodzi np. o ograniczoną przepustowość szlaków, zwłaszcza transgranicznych, czy chorobową absencję personelu. Jestem optymistą i spodziewam się, że lepsze wyniki zanotujemy także w 2022 roku – powiedział Ryszard Pilch, wiceprezes Grupy Orlen Unipetrol, w której skład wchodzi Orlen Unipetrol Doprava.
Jak pisaliśmy już wcześniej – Siemens zrealizował dla spółki dostawę jednej (w październiku 2017),
a później czterech lokomotyw Siemens Vectron. W tym roku do służby wejdzie 6.
Przewoźnik dysponuje obecnie 29 pojazdami trakcyjnymi, z których część przygotowana jest do prowadzenia ruchu transgranicznego. Priorytetem spółki jest także doposażenie starszych spalinowozów liniowych w ETCS.