Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Zakopanego wreszcie autobusami. Pociągi wrócą w czerwcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do Zakopanego wreszcie autobusami. Pociągi wrócą w czerwcu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
1 marca rusza kolejna tura prac na liniach kolejowych, po których pociągi jadą z Krakowa do Zakopanego. Na razie prace prowadzone od 2017 nie doprowadziły do skrócenia czasu przejazdu na linii ani o minutę. Pociągiem między miastami można jechać nawet 4 godziny, co zmęczy nawet najwytrwalszych fanatyków kolei. Na szczęście za pociągi PKP Intercity znowu wjadą na trasę autobusy komunikacji zastępczej i będzie znacznie szybciej.

– Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych realizowanej etapami na kolejowej zakopiance, pasażerowie mogli wygodnie podróżować pociągiem do Zakopanego, m.in. w święta i w ferie. Blisko 30 zmodernizowanych stacji oraz nowe przystanki ułatwiły zimowe wyjazdy – czytamy w komunikacie Polskich Linii Kolejowych, które 1 marca ponownie zamkną szlak.
Prace przewidziano do 21 czerwca. Kontynuowane będą roboty na torach między Suchą Beskidzką a Zakopanem dla, jak czytamy w komunikacie PLK, „krótszych i wygodniejszych podróży kolejową zakopianką”. – W czerwcu, do zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków dołączy stacja Szaflary, a w grudniu Biały Dunajec i Zakopane – poinformował zarządca linii.

Prace finiszują

– Prace realizowane do czerwca obejmą również budowę dodatkowych obiektów. Dzięki temu podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów na stacji Nowy Targ. Zmodernizowany zostanie kolejny peron, usytuowany przy budynku dworca. W Poroninie rozpoczną się prace budowlane związane z przejściem pod torami, które ułatwi komunikację na stacji wszystkim podróżnym – dodaje PKP PLK.

Od środy 1 marca za pociągi dalekobieżne Intercity, m.in. z Warszawy i Trójmiasta będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków – Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane za pociągi Polregio. Zmiany są uwzględnione w rozkładzie jazdy, m.in. w Internecie na portalpasazera.pl.

– Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do grudnia 2023 r. Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych na stacjach i przystankach, inwestycja stworzy możliwość skrócenia czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin, dla najszybszego pociągu – podaje PLK. Chodzi prawdopodobnie o te z pociągów, które między miastami zatrzymają się w Chabówce i Nowym Targu, jak np. EIC Tatry. Nie wiadomo, co z resztą, bo na jednotorowym szlaku PLK zamierza budować kolejne przystanki a nie stacje, które ograniczą i tak mizerną przepustowość linii. 

Pociągiem do Zakopanego było rekordowo długo

Tej zimy pobito rekordy długotrwałości jazdy pociągów po liniach 97, 98 i 99, które składają się na tzw. „kolejową zakopiankę”. Ekspres Tatry jechał z Krakowa do Zakopanego w niewiarygodnie długim czasie 3 godzin i 25 minut, a np. IC Halny, w 4 godziny i 13 minut! Oczywiście podróżni nie kursują tymi pociągami w tej relacji, a raczej np. między Warszawą a Zakopanem, bo wtedy można wykorzystać atut Centralnej Magistrali Kolejowej, pozwalającej na przewagę nad autami w dłuższych relacjach.

Zaplanowany w systemie rezerwacyjnym PKP PLK rozkład jazdy dla pociągów wakacyjnych przyniesie jednak, po prawie 7 latach prac, delikatne ucywilizowanie czasu przejazdu. IC Witkacy ma z Krakowa do Zakopanego jechać w 2 godziny i 33 minuty, a EIC Tatry 2 godziny i 57 minut. To oczywiście dłużej niż autobusami, które po przebudowie zakopianki potrafią przemierzyć trasę między dworcem RDA w Krakowie a Zakopanem w czasie poniżej 2 godzin.

Projekt dotyczący modernizacji linii 97, 98 i 99 jest warty ponad 1,1 mld zł netto. Współfinansowany jest przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5