Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt
Ogłoszony przed kilkoma dniami przetarg na dokumentację projektową prac na linii nr 25 jest pierwszym etapem inwestycji mającej przyspieszyć ruch pomiędzy Gałkówkiem a Tomaszowem Mazowieckim. Pociągi obsługiwane jednostkami elektrycznymi mają rozwijać tam prędkość do 120 km/h.

PKP PLK ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej i podwykonawczej dotyczącej „optymalizacji prędkości w torze nr 1 i 2 na linii nr 25 w km 24,207 – 52,200”. To odcinek linii Łódź Kaliska – Dębica od Gałkówka, gdzie tory zbiegają się z podstawowym ciągiem Łódź Widzew – Koluszki, niemal do Tomaszowa Mazowieckiego. Dziś ruch pociągów odbywa się tam z prędkością 80-100 km/h.

Zarządca infrastruktury chce podnieść dopuszczalną szybkość do 100 km/h na odcinku Gałkówek – Żakowice Południowe (obecnie 80 km/h). W planach jest także umożliwienie przejazdu z prędkością 120 km/h pociągom zestawionym z elektrycznych zespołów trakcyjnych od Mikołajowa do końca objętego planem remontowym odcinka. Będąca przedmiotem zamówienia analiza ma wskazać m.in. możliwości poprawy parametrów poprzez wprowadzenie zmian w układzie geometrycznym torów.

Oferty w przetargu można składać do jutra. Jedynym kryterium wyboru oferenta jest cena, a po podpisaniu umowy będzie miał on czas na przygotowanie analizy do 15 lutego. Dokumentacja podwykonawcza ma być natomiast przygotowana po wykonanych robotach na przełomie października i listopada tego roku.

Korzyści dla ruchu regionalnego...

 – Prace planujemy prowadzić na przestrzeni 2016 r. po określeniu przez projekt możliwości podniesienia prędkości dla składów elektrycznych do 120 km/h pomiędzy Gałkówkiem a Tomaszowem Mazowieckim – potwierdza Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje on, że inwestycja realizowana będzie ze środków własnych spółki. – Konkretne dane będziemy mogli podać dopiero po opracowaniu dokumentów projektowych – zastrzega jednak przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

 – Korzyści tej inwestycji będą odczuwane w lokalnym ruchu kolejowym. Czas jazdy pociągów regionalnych skróci się o kilka minut, zwiększy się również komfort jazdy – zapewnia Łukasz Kwasiborski. Dziś pociągi Regio z Łodzi do Tomaszowa i Opoczna korzystają jednak tylko z fragmentu odcinka będącego przedmiotem zamawianej analizy. Są one bowiem kierowane alternatywną drogą, również pozwalającą ominąć Koluszki – ciągiem linii 537 i 534, który odgałęzia się od linii nr 25 w Żakowicach Południowych i łączy z nią ponownie w Mikołajowie. Dzięki temu pociągi Przewozów Regionalnych obsługują przystanek Słotwiny.

... i kolejna poprawa parametrów ciągu Łódź – Kraków

Potencjalny wpływ prac na segment pociągów regionalnych wydaje się też tym mniejszy, że większość kursów PR realizowana jest nie zespołami trakcyjnymi, a szynobusami wyjeżdżającymi za Tomaszowem na niezelektryfikowany odcinek do Opoczna. Z podłódzkiego fragmentu linii nr 25 korzystają natomiast obsługiawane jednostkami elektrycznymi pociągi spółki PKP Intercity jadące ze Szczecina, Poznania i Łodzi do Krakowa. Niedawno PLK prowadziła prace remontowe pomiędzy Tomaszowem a Radzicami, poprawa parametrów linii nr 25 byłaby więc kolejną zmianą infrastrukturalną pozwalającą na skrócenie czasu przejazdu tymi pociągami.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Czesi wezmą 53 miliony za linię 25 przez Sandomierz

Infrastruktura

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Czesi wezmą 53 miliony za linię 25 przez Sandomierz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5