Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do Sycowa wrócą pociągi towarowe
Na początku przyszłego roku pociągi towarowe mają wrócić na dolnośląski odcinek linii nr 181. PLK przywrócą przejezdność trasy i utrzymają prędkość maksymalną na poziomie 60 km/h. Ma to zapewnić przejęcie dużego ruchu, co odciąży inne linie. Odtwarzane połączenie będzie służyć także jako wygodny objazd. Roboty remontowe obejmą też czynny odcinek linii.

PKP PLK przymierzają się do wznowienia ruchu na 46-kilometrowym odcinku linii nr 181 łączącym wielkopolskie Kępno z dolnośląską Oleśnicą. Biegnąca przez Syców trasa ma być wyremontowana z myślą o ruchu towarowym. Pociągi wrócą na nieczynne tory już za kilka miesięcy.

 – Po zakończeniu robót pociągi pojadą tam z prędkością do 60 km/h – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. – Przywrócenie przejezdności to inicjatywa PLK uwzględniająca postulaty przewoźników towarowych i organizacji reprezentujących tych przewoźników – dodaje.

Po reaktywacji nawet 20 pociągów dziennie

 – Roboty na tym odcinku będą obejmowały wymianę podkładów drewnianych, wzmocnienie toru, odtworzenie zdewastowanych zewnętrznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, naprawę nawierzchni, zabudowę urządzeń zabezpieczenia na przejazdach kolejowo-drogowych, odtworzenie urządzeń i łączności przewodowej czy odtworzenie oświetlenia na siedmiu przejazdach – wylicza przedstawiciel przewoźnika. W wyniku rozstrzygniętego niedawno przetargu wykonawcą prac będzie wrocławski Dolkom. Wartość inwestycji przekroczy 13,5 mln zł.

PKP PLK zapowiadają, że linia będzie ponownie otwarta dla ruchu na początku przyszłego roku. Zarządca spodziewa się dużego zainteresowania trasowaniem pociągów po zapomnianej trasie. – Dzięki pracom po linii Kępno – Oleśnica pojedzie 10 do 20 pociągów towarowych na dobę – stwierdza Mirosław Siemieniec.

Prędkość na moście podniesie się czterokrotnie

Równolegle roboty toczyć się będą także na czynnym odcinku linii nr 181 pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem. Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego tygodnia, od 1 września pociągi regionalne zostaną tam zastąpione autobusami. – W tym czasie prowadzić będziemy prace remontowe na moście w miejscowości Herby Nowe oraz na dwóch przejazdach usytuowanych w miejscowości Wieluń Dąbrowa – zapowiada rzecznik prasowy PKP PLK.

 – Prace na moście mają na celu podniesienie prędkości z 20 km/h do 90 km/h. Ich wykonawcą jest firma Geo-Bud z Krakowa. Potrwają do końca listopada tego roku – mówi Mirosław Siemieniec.  – Z kolei prace na przejazdach mają zwiększyć bezpieczeństwo. Wykonawca, czyli firma Lokom-Tor z Zabrza, poprawi nawierzchnię na obu przejazdach. Jeden z nich zostanie także dodatkowo poszerzony po to, by mógł tam powstać bezpieczny chodnik dla pieszych. Prace prowadzone będą w tym samym czasie, by zminimalizować utrudnienia dla wszystkich użytkowników – stwierdza.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5