Partnerzy serwisu:
Pasażer

Do Słupska i Ustki dojedziemy latem, pomimo modernizacji linii 202

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Do Słupska i Ustki dojedziemy latem, pomimo modernizacji linii 202
fot. M. SzymajdaPociąg Słoneczny w Słupsku
Obecnie największe rozpoczęte zadanie modernizacyjne na Pomorzu związane jest z linią 202. Dopytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe o to czy w miesiącach letnich uda się utrzymać ruch pociągów nad Bałtyk.

Na początku listopada PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o podpisaniu kontraktu z dwoma wykonawcami na dwa zadania dotyczące linii 202. Po wielu latach walk o takie rozwiązanie, linia będzie przebudowana na dwutorową a stacja Słupsk będzie wyremontowana. Tego pierwszego zadania podejmie się na odcinku Słupsk – Lębork Intercor, a drugiego – ZUE. Co ciekawe, pierwsze prace przygotowawcze powinny się właśnie rozpocząć.

– Rozpoczęcie prac związanych z modernizacją stacji Słupsk oraz odcinka linii nr 202 Lębork – Słupsk planowane jest jeszcze w listopadzie – podał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, w pierwszej fazie prac ruch pociągów na stacji Słupsk będzie prowadzony bez zmian, podobnie jak ruch w kierunku Szczecina, Szczecinka i Ustki.

Zapytaliśmy też Polskie Linie Kolejowe, czy w sezonie letnim, pomimo modernizacji linii i budowy drugiego toru, uda się tak zorganizować prace, aby możliwy był dojazd pociągów całorocznych i sezonowych do stacji Słupsk i dalej, w kierunku Koszalina i Kołobrzegu, albo do Ustki. Wiadomość zadowoli wczasowiczów.

– W okresie letnim będzie zachowana przejezdność pociągów na trasie Lębork – Słupsk włącznie ze stacją Słupsk – dodaje PKP PLK. Oznacza to m.in., że do Ustki nadal w sezonie letnim będzie mógł docierać Pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich, a także składy PKP Intercity z Krakowa, Wrocławia i Poznania.

Zapytaliśmy też o to, do jakiego standardu będzie budowana linia, bowiem w komunikatach PLK raz padały informację o 160 km/h, innym razem o 200 km/h.

– Zakres prac uwzględnia dostosowanie linii do prędkości pociągów pasażerskich 200 km/h (a więc jej geometrii - dop. red.). Będzie to możliwe po zabudowie systemu ERTMS/GSMR w ramach odrębnego zadania – napisał przedstawiciel PLK. W praktyce oznacza to, że po zakończeniu modernizacji, w roku 2026 (o ile termin uda się dotrzymać), pojedziemy z Gdyni Chyloni do Słupska i z powrotem, z maksymalną prędkością 160 km/h. 200 km/h najszybsze składy osiągną, gdy znajdą się pieniądze na ETCS. Nie wiadomo kiedy to się stanie i na kiedy zaplanowano zadanie związane z zabudowaniem tych nowoczesnych urządzeń nadzorujących bezpieczeństwo.

Więcej o etapach przebudowy linii 202 i ich konsekwencjach dla pasażerów piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

61 mln euro unijnej pomocy na modernizację linii Gdynia - Słupsk

Pasażer

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Zobacz również:

61 mln euro unijnej pomocy na modernizację linii Gdynia - Słupsk

Pasażer

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5