Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prywatny przewoźnik SKPL sprowadza do Polski kolejne bardzo ciekawe lokomotywy - wyprodukowane dla Kolei Austriackich elektrowozy wielosystemowe serii 1822. To kolejne niesztampowe działanie bardzo aktywnego w tym roku operatora.
Lokomotywy serii 1822 były krótką, liczącą ledwie pięć egzemplarzy serią dwusystemowych lokomotyw wyprodukowanych przez firmę Simmering-Graz-Pauker dla Kolei Austriackich (ÖBB – Österreichische Bundesbahnen). Posiadają system zasilania 3 kV prądu stałego (obecny w Polsce) i 15 kV prądu przemiennego. Celem była obsługa ruchu towarowego między Austrią a Włochami przez przełęcz Brenner.
Elektrowozy mają moc 4400 kW, prędkość maksymalną 120 km/h i silniki asynchroniczne. Co ciekawe, w 2005 roku dwie lokomotywy tej serii zostały zakupione przez Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Rybniku. Następnie trafiła do PCC i DB Schenker. Obie lokomotywy, dość młode jak na polskie warunki, bo wybudowane w latach 90-tych zezłomowano w 2014 roku.
Według informacji "RK", pozostałe trzy sztuki nabył właśnie SKPL, który zamierza je dostosować do polskich wymagań; co więcej, lokomotywy są już w drodze do polskiego przewoźnika.
To nie jedyne ciekawe działanie SKPL w ostatnim czasie. Pół roku temu w Polsce
pojawiły się sześcioosiowe lokomotywy spalinowe serii DSB ME, które obecnie są polonizowane. Na początku przyszłego roku na tory mają też wyjechać
pozyskane z Holandii pociągi DM90. Przewoźnik otrzymał też pozwolenie na
uruchomienie przewozów z Warszawy do Ukrainy.