PKP PLK otworzyła zmodernizowany peron w Grodzisku Wielkopolskim. To część rewitalizacji linii Poznań – Wolsztyn między Drzymałowem a Wolsztynem, której nie udało się zakończyć w terminie.
Już w ubiegłym roku informowaliśmy o
opóźnieniu przebudowy krótkiego odcinka linii nr 357 łączącej Poznań z Wolsztynem. Powrót pociągów na ten odcinek sieci kolejowej opóźnił się o ponad 4 miesiące, więc osoby podróżujące do miasta
były skazane na autobusy zastępcze przez rok.
Jak informuje PLK, teraz do przebudowanej wcześniej platformy (nr 2) doszła kolejna, przy budynku dworca (peron nr 1). Na nowym peronie są m.in. wiaty i ławki, oświetlenie LED, tablice oraz gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Wciąż nie zakończyła się przebudowa przejścia podziemnego. Tunel ma zostać otwarty w wakacje, po zakończeniu procedury odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.
W ramach prac na całym, ok. 15 km, odcinku Drzymałowo – Wolsztyn wzmocniono grunt i wymieniono tor. PLK zapowiada zwiększenie prędkości z 80 km/h do 120 km/h, ale nie jak zapowiadano - w lipcu 2023 roku, a dopiero po uzyskaniu pozwoleń, w bliżej nieokreślonym terminie. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w III kwartale tego roku. Obecnie – po wykonaniu zasadniczych robót prowadzone są prace okołotorowe, związane m.in. z budową dróg technologicznych.
PLK
rozpoczęły rewitalizację wartą ponad 100 mln złotych w marcu 2022 roku. Inwestycja otrzymała duże dofinansowanie z RPO województwa wielkopolskiego na lata 2014 - 2020.