Z marcową korektą ruszyły prace budowlane przy budowie przystanku Mielec Południe. Mają z niego korzystać głównie pracownicy ze zlokalizowanej dosłownie przy torach strefy ekonomicznej. Pomysł nie jest zły, ale przy okazji budowy pasażerowie znowu będą musieli dojeżdżać do Mielca autobusem komunikacji zastępczej. Dobrą ofertę od poniedziałku do piątku udało się na linii utrzymać przez kilkanaście tygodni.
O budowie przystanku zdecydowano w końcu 2021 roku. Peron w kilometrze 297,5 – 297,6 linii nr 25 powstanie w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, za kwotę 3 milionów złotych. Będzie mieć 100 metrów.
– Jego lokalizację zaplanowano w rejonie strefy ekonomicznej, w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Dodatkowy punkt dostępu do kolei zwiększy możliwości komunikacyjne mielczan. Łatwiejsze będą codzienne przejazdy koleją do pracy, szkoły, a także okazjonalne – napisały PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac przewidziane jest w trzecim kwartale 2023 r.
Co dość szokujące, start robót przy torach będzie mieć miejsce zaledwie 3 miesiące po tym, jak samorząd wreszcie zdecydował, że na zmodernizowanej za wielkie pieniądze linii,
powinno być więcej pociągów. Teraz, zamiast wygodnie dojeżdżać pociągami z Dębicy do Mielca, pasażerowie dojadą nimi tylko do stacji Rzochów, a stamtąd dalej autobusami do Mielca i Padwi (4 razy dziennie do tej drugiej stacji).
– Od 13 marca do 27 kwietnia, obowiązywała będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Rzochów - Mielec - Padew. Zmiany zostały uwzględnione w korekcie rozkładu jazdy, zaplanowanej od 12 marca br. Informacje o rozkładzie są dostępne m.in. w aplikacji internetowej: portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika – poinformowały Polskie Linie Kolejowe.
Niestety, pasażerowie, którzy chcieliby się wybrać w „okazjonalną” podróż na wspomnianej linii 25 w sobotę lub w niedzielę muszą wybrać busa, bo samorząd Podkarpacia nie zamówił ani jednego kursu pociągu z Mielca do Dębicy w sobotę, a w niedzielę jeździ jeden pociąg.