PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę wartą 117 mln na prace inwestycyjne na Dolnym Śląsku. Z ich efektów pasażerowie jadący z Wrocławia w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.
Realizacja zadania "Prace na
linii kolejowej nr 276 Wrocław - Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, pozwoli na skrócenie czasu podróży o ok.15 minut, wzrost bezpieczeństwa oraz zwiększenie liczby połączeń na tej ważnej trasie w regionie dolnośląskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że aktualnie na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele. Część tej infrastruktury wymaga remontu.
Do Międzylesia i Kłodzka poniżej 100 minut
PKP PLK zakłada, że w grudniu tego roku najszybszy pociąg dalekobieżny PKP Intercity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w czasie mniejszym niż 100 minut. Szybciej pojadą również pociągi regionalne, głównie Kolei Dolnośląskich.
Remont torów na trasie między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości nawet do 120 km/h na wybranych odcinkach. W ramach inwestycji przewidziane są roboty na 17 wiaduktach m.in. w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku czy Długopolu Górnym. Prace obejmą też pięć mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Sprawniejszy będzie również przejazd przez tunel w Długopolu-Zdroju.
Wygodniejsze podróże na linii Wrocław - Międzylesie
Dzięki podpisanej 11 czerwca umowie, już teraz na trasie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina, remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe pozwoli na zwiększenie przejazdu do prędkości 120 km/h. Prace remontowe obejmą również trzy mosty: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiadukt w Ludowie Śląskim.
Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu. Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski - Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim PKP PLK przeznaczyła ponad 27 mln zł ze środków własnych, a zrealizowane zostaną do końca listopada tego roku.
Bezpieczniej na ponad 60 przejazdach kolejowo-drogowych
Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, zarządca infrastruktury chce utrzymać wymagany poziom bezpieczeństwa.
W 20 lokalizacjach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. W tym przypadku prace realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Inne prace w Kotlinie Kłodzkiej