Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Do Laosu dotarła szybka kolej z Chin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budowa linii przez Laos od granicy chińskiej do granicy z Tajlandią rozpoczęła się w grudniu 2016 roku. Chińczycy zbudowali 400-kilometrową normalnotorową linię w trudnych warunkach terenowych w rekordowym tempie.

Jak poinformowała chińska agencja prasowa Xinhua, pierwszy pociąg pasażerski z Chin przybył do Vientiane w Laosie przy granicy z Tajlandią w sobotę, 16 października. Gotowa jest już cała, ponad 400-kilometrowa linią od chińskiej granicy, przygotowane na przyjęcie pociągów są dworce, w tym niezwykle imponujący – w Vientiane.

Inwestycja powstała dzięki współpracy rządów Laosu i Chin (w obu krajach rządzą partie komunistyczne), jest elementem programu „Pasa i Drogi”, który jest ofertą kredytu lub zobowiązań w zamian za chińskie inwestycje. Pociągi, które będą kursować przez Laos różnią się nieco parametrami technicznymi od szybkich pojazdów kursujących w Chinach. Chociaż chińskie media zapewniają, że elektryczny zespół trakcyjny Lane Xang wzorowany jest na składach zespolonych Fuxing, mogących kursować z prędkościami ponad 300 km/h, to rozpędzać się będzie „tylko” do 160 km/h. Dziewięciowagonowe pojazdy dla 720 pasażerów zostały wyprodukowane przez chińską grupę CRRC, podobnie jak linia kolejowa – w chińskim standardzie, z zastosowaniem rozstawu szyn 1435 mm.

Linia będzie obsługiwana przez chińsko-laotańskiego przewoźnika Laos-China Railway. Obecnie kończą się jazdy testowe pociągów oraz szkolenie załóg. Wprowadzenie pojazdów do ruchu zaplanowano na grudzień 2021.

Prace przy linii rozpoczęły się z końcem 2016 roku. Obszernie pisaliśmy o nich tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5