Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do końca roku analizy wskażą, czy elektryfikować LHS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do końca roku analizy wskażą, czy elektryfikować LHS
fot. PKP LHS
PKP LHS zleciło dwie analizy dotyczące kierunków rozwoju szerokotorowej linii, po której z Ukrainy do Polski transportowana jest m. in. ruda żelaza. Efekty prac studyjnych poznamy do końca 2019 roku.

Pierwsza analiza zlecona przez PKP LHS dotyczy sensowności elektryfikacji 400-kilometrowej linii kolejowej o rozstawie szyn 1520 mm. Moment na analizę jest dobry, ponieważ za kilka, do maksymalnie kilkunastu lat, spółka stanie przed konieczności wymiany taboru, który obecnie w całości jest spalinowy. A więc, jeśli zmiana trakcji będzie miała sens, trzeba też myśleć o wymianie lokomotyw.

– Oczywiście, zastanawiamy się również, jaka opcja elektryfikacji byłaby najtrafniejsza. A więc: czy zostać przy krajowym napięciu 3kV czy wybrać 25kV prądu przemiennego, czyli takie, jakie jest u naszych sąsiadów – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes spółki. Ta druga opcja ma taką zaletę, że jednym typem taboru można by w przyszłości przekraczać granicę, a być może ustanowić nim obsługę nawet na całym szlaku od ukraińskich kopalń na Śląsk.

Druga analiza zlecona przez spółkę dotyczy sensowności wydłużenia LHS do Gliwic, bądź nawet Kędzierzyna-Koźla. Ta druga opcja bierze pod uwagę stworzenia intermodalnego węzła, gdzie możliwy byłby przeładunek rudy na barki, które transportowały by ten towar w dół Odry. Efekt prac nad dwoma analizami poznamy z końcem 2019 roku.

Tracichleb przypomniał też o aktualnie realizowanych na LHS inwestycjach. – Do 2025 przeznaczymy pół miliarda złotych na automatyzację urządzeń sterowania ruchem, która obecnie została wykonana w połowie. Pozwoli nam to na podniesienie przepustowości linii i obniżenie kosztów funkcjonowania. Pracujemy też nad budową terminali przeładunkowych – powiedział prezes PKP LHS.

Warto przypomnieć, że Koleje Ukraińskie jeszcze w 2019 roku zamierzają rozpocząć prace przy elektryfikacji linii kolejowej od Kowla przez Izow do granicy ukraińsko-polskiej. Inwestycja ułatwi przewóz towarów na polską stronę, gdzie zaczyna bieg Linia Hutnicza Szerokotorowa. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5