Zakończyły się prace przy gruntownym remoncie zaplecza warszawskiej SKM. Do końca lutego spółka ma nadzieję otrzymać pozwolenie na użytkowanie swojej pierwszej bazy taborowej.
Obecnie jedną z głównych inwestycji realizowanych przez SKM Warszawa jest przebudowa zaplecza na Szczęśliwcach, które stanie się pierwszą własną bazą przewoźnika. W ramach projektu zmodernizowano większość hali całopociągowej, do której dobudowano budynek myjni całorocznej, zelektryfikowano wszystkie tory oraz zbudowano zaplecze socjalno-warsztatowe, którego do tej pory nie było. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj.
Zgodnie z umową, projekt powinien był zostać zakończony 31 grudnia. Jak informuje „Rynek Kolejowy” rzeczniczka SKM Magdalena Lerczak, roboty budowlano-montażowe wykonane zostały przed tym terminem, a odbiory częściowe według branż miały miejsce już w połowie grudnia. Ogólnie jednak projekt ma trzymiesięczne opóźnienie. – Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy na 31 marca 2017 r. spowodowana została czynnikami niezależnymi od wykonawcy i zamawiającego – mówi rzeczniczka.
Pierwszym z tych czynników było wykonanie przez PKP Energetyka przebudowy stacji transformatorowej Szczęśliwice 1 i podanie zasilania docelowego dla zmodernizowanej STP Szczęśliwice w rok po podpisaniu stosownej umowy z tą firmą. Drugim natomiast zastosowanie „zmodernizowanego systemu przytwierdzeń typu K”, w związku z wprowadzeniem sieci trakcyjnej do hali całopociągowej, co wymaga uzyskania stosownych certyfikatów Instytutu Kolejnictwa oraz świadectw dopuszczenia do eksploatacji wydawanych przez UTK. – Procedura uzyskania tych dokumentów mogła być podjęta dopiero po wykonaniu i zatwierdzeniu indywidualnego projektu oraz zamontowaniu tego systemu w modernizowanej hali – tłumaczy Lerczak.
Obecnie, zgodnie z przyjętym harmonogramem, trwa usuwanie usterek, które powinno się zakończyć do końca stycznia 2017 r. – Rozpoczęto procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Zakładamy, że zostanie uzyskane do końca lutego – mówi Lerczak. Trwają już czynności Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a Państwowa Straż Pożarna ma je podjąć dzisiaj.
Warszawa planuje uruchomienie co najmniej dwóch nowych tras SKM. W związku z tym ten miejski przewoźnik myśli o zakupie 28 nowych pojazdów. Więcej na ten temat można przeczytać
w wywiadzie z prezes Krystyną Pękałą.