Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Andrychowa przetarg od nowa. Linia 117 będzie robiona fragmentami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do Andrychowa przetarg od nowa. Linia 117 będzie robiona fragmentami
fot. Gaj777 / fotopolska.eu
PKP PLK z powodu znacznie przekroczonego kosztorysu unieważniły przetarg na przebudowę linii 117 od Kalwarii Zebrzydowskiej do Andrychowa. Teraz rozpisano nowe postępowanie, ale niestety przebudowa obejmie tylko fragment linii. 

Prawie dokładnie rok temu PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na trzydziestokilometrowym odcinku linii 117 pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską, Wadowicami i Andrychowem. Budżet na realizację prac w trzech zadaniach wynosił łącznie 122,5 mln zł. Obecnie od Wadowic aż do granicy województwa pociągi praktycznie nie mogą jechać szybciej, niż 40 km/h a 13 km pomiędzy Wadowicami a Andrychowem pokonują w aż 21-23 minuty.

Powstanie przystanek i mijanka, prędkość wzrośnie do 80 km/h

Niestety, jak w większości przetargów rozpisywanych od początku 2018 roku, kosztorys PKP PLK został znacznie przekroczony. W związku z tym zarządca unieważnił poprzedni przetarg i rozpisał nowy. Podobnie jak poprzednio, projekt ma dotyczyć modernizacji linii kolejowej 117 na całym małopolskim odcinku od km 1,675 do km 47,880 (Kalwaria Zebrzydowska – granica województwa). Niestety, prace wykonawcze zostały znacznie ograniczone – do odcinka Wadowice – Andrychów (od km 18,600 do km 31,046), wraz z przesunięciem przystanku i budową mijanki w Barwałdzie Średnim.

Jak zapowiada PLK, po zakończeniu prac na odcinku pociągi będą się poruszać z prędkością 80 km/h. – Wzrośnie przepustowość linii kolejowej. Podróżni będą mogli korzystać z nowoczesnych peronów, a mieszkańcy Wadowic otrzymają nowy przystanek na wysokości os. Podhalanin – wylicza Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Inwestor planuje podpisać umowę z wykonawcą jeszcze w tym roku, a prace budowlane mają się zakończyć w połowie 2022 roku.

Będą robić po kawałku

Niestety, decyzja o podziale na etapy nie jest dobrą wiadomością dla pasażerów. Oznacza bowiem, że po zakończeniu prac na tym odcinku pasażerów czekają utrudnienia i komunikacja zastępcza podczas realizacji odcinków przyległych. PLK nie zaprzecza. – Wykonanie kolejnych etapów prac planujemy zrealizować w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. PLK będzie starać się działać tak, by realizacja zadań się ze sobą zazębiła, by ograniczyć czas modernizacji tej linii – obiecuje Hamarnik.

Rewitalizacja linii nr 117 to projekt finansowany z Regionalnych Programów Operacyjnych województw śląskiego i małopolskiego. O jej założeniach pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5