Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK ogłosiła kolejny duży przetarg – na modernizację odcinka Lębork – Słupsk do 200 km/h i budowę drugiego toru. Inwestycja warta 1,5 mld zł na razie nie ma finansowania.

Wiceminister Andrzej Bittel rozpoczął konferencję od wyrazów wsparcia dla Ukrainy. Podkreślił, że briefing w sprawie nowych inwestycji kolejowych został zorganizowany po to, żeby "nie wpisywać się w próby destabilizacji wolnego świata" wykonywane przez Kreml. Szerszą wypowiedź wiceministra w tej sprawie zamieściliśmy tutaj.

Już 12 mld złotych w przetargach, ale finansowania nie ma

Samą inwestycję przedstawił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Ogłaszany właśnie przez PLK przetarg dotyczy linii nr 202 na odcinku Lębork – Słupsk; to kolejne postępowanie na tej linii po ogłoszonym przetargu na prace na samej stacji Słupsk. Nowe zamówienie ma szacunkową wartość 1,5 mld zł co oznacza, że zarządca ogłosił od początku roku przetargi warte ok. 12 mld złotych

Wybór wykonawcy planowany jest na przełomie III i IV kwartału 2022 roku. – Jeśli będziemy mieć zapewnione finansowanie czy to z programu Feniks, czy też z innych źródeł – podkreślił prezes Merchel. Więcej na temat planów PKP PLK można przeczytać w naszym wywiadzie z prezesem spółki.

Dwa tory do Słupska i 200 km/h


Jak poinformowano na konferencji, po realizacji inwestycji linii nr 202 będzie dwutorowa na całej długości. Pociągi towarowe osiągną prędkość do 120 km/h, pasażerskie do 200 km/h – w tym celu zlikwidowane i zastąpione tunelami i wiaduktami zostaną wszystkie przejazdy w poziomie szyn. 

W ramach inwestycji zaplanowana jest budowa dwóch nowych przystanków: Runowo i Łebień, odbudowa przystanku w Siemianicach, modernizacja siedmiu istniejących stacji i przystanków, montaż nowego sterowania ruchów i modernizacja obiektów inżynieryjnych.

Podczas konferencji zapowiedziano skrócenie czasu przejazdu o ok. 10 minut na odcinku Lębork – Słupsk, podając jednak czas podróży przed przebudową "ok. 40 minut". Gdy jednak spojrzymy w rozkład jazdy, to już dziś pociąg IC Gryf pokonuje ten odcinek w 33 minuty, TLK Lubomirski w 31 minut, a IC Albatros czy pociągi Pendolino – w 29 minut. Będziemy jeszcze wyjaśniać kwestię skrócenia czasu przejazdu.

Cała linia 202 ma być gotowa w 2026 roku

Jak zakłada PKP PLK, wykonawca dostanie 30 miesięcy na realizację prac. Jednocześnie kończy się opracowywanie dokumentacji projektowej na odcinek Gdynia Chylonia – Lębork, a przetarg na realizację (wraz z dobudową torów aglomeracyjnych do Wejherowa) planowany jest na przełomie roku. Jak poinformował prezes Merchel, cały odcinek Gdynia – Słupsk ma być gotowy w 2026 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5