Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DM90 jednak na „Szczelińcu”. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
20-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DM90 jednak na „Szczelińcu”. Dlaczego?
Fot. youtube.com/@Patryk3
Po jednym dniu nowocześniejszy tabor na połączeniu TLK Sudety musiał zostać zastąpiony starszymi pojazdami. Nadal jednak jeździ w góry w ramach innego połączenia do Jeleniej Góry.

Podczas jednych z pierwszych kursów na TLK Sudety, obsługiwanego nowszymi DM90 sprowadzonymi z Holandii, doszło do drobnego incydentu w Świebodzicach. Schody w pojeździe, specjalnie zabudowane do obsługi peronów w Polsce (ich montażu wymagało także specyficzne „kanciaste” pudło DM90) zostały przetarte przez peron w Świebodzicach w czasie przejazdu przez stacje. Warto zaznaczyć, że jej perony są na łuku.

Rzecznik PKP Intercity (spółka zajmuje się prowadzeniem taboru udostępnionego przez SKPL) potwierdził, że „doszło do zdarcia farby na jednym stopniu” i że okoliczności drobnego zdarzenia zostaną wyjaśnione przez komisję.

Jak się dowiedzieliśmy tabor był już przed wyruszeniem na trasę z pasażerami testowany na całej trasie TLK Sudety i nigdzie nie objawiły się problemy ze schodami. – Podczas prób niczego takiego nie rozpoznaliśmy, sprawdzamy jak doszło do sytuacji podczas kursu z pasażerami – powiedział Tomasz Strapagiel, prezes SKPL Cargo. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, nie było absolutnie żadnego zagrożenia dla pasażerów, pociąg skończył bieg zmieniając tor na feralnej stacji w Świebodzicach. Jedyny efekt zdarzenia to obtarte schody i to, że DM90 nie jeździ na razie w ramach TLK Sudety.

Życie nie znosi próżni i już dziś (20 listopada) DM90 cieszą pasażerów na TLK Szczeliniec, który także kursuje z Krakowa do Jeleniej Góry i z powrotem, jednak nie przez Świebodzice, lecz przez Kłodzko i Nową Rudę. Tu kursuje bez problemów.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin: PKP Intercity ma nowoczesną myjnię

Infrastruktura

Szczecin: PKP Intercity ma nowoczesną myjnię

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Piętrowe ezety w PKP Intercity. W grze Alstom, Siemens i Stadler

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Zobacz również:

Szczecin: PKP Intercity ma nowoczesną myjnię

Infrastruktura

Szczecin: PKP Intercity ma nowoczesną myjnię

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Piętrowe ezety w PKP Intercity. W grze Alstom, Siemens i Stadler

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5