Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Dłuższe tramwaje? W Szwajcarii się sprawdzają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Jagusiak, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Dłuższe tramwaje? W Szwajcarii się sprawdzają
Doświadczenia innych krajów uczą, że receptą na rozładowanie tłoku w środkach komunikacji publicznej jest dłuższy, czyli bardziej pojemny tabor. Jeśli przewoźnicy nie wydłużą składów podróżni będą woleli własne samochody, w najlepszym razie rowery.

Szwajcaria to kraj gdzie komfort pasażera na stawiany jest na pierwszym miejscu, co sprawia że korzystanie z komunikacji publicznej jest nie tylko wygodne ale i modne, co objawia się m.in. poprzez brak ulicznych korków. Tam by uniknąć tłoku częstotliwość kursowania poszczególnych linii wynosi w ciągu dnia co 10 minut. Na wspólnych odcinkach odpowiednio zwiększa się i tworzy miarową częstotliwość odjazdów. Nie mniej ważną kwestią jest pojemność taboru, jego pasażerska przestrzeń. Dlatego w Szwajcarii, nawet w małych i średnich miastach jeżdżą trójczłonowe trolejbusy i wieloczłonowe tramwaje (pięcio-, sześcio- i siedmioczłonowe pociągi tramwajowe o długości od 45 do 60 metrów).

Można tam wprawdzie spotkać również składy dwuczłonowe ale z reguły występują w trakcji ukrotnionej, starsze składy ciągną także wagony doczepne. To analogicznie daje od 30 do 100 proc. większą powierzchnię dla podróżnych niż oferowana u naszych przewoźników. Szwajcarskimi miastami posiadającymi taki ukrotniony tabor są np. Berno (128 tys. mieszkańców), Genewa (195 tys.), Zurich (387 tys.). Mieszkańcy tych miasta zamiast dojeżdżać do galerii handlowych samochodami i tam spędzać czas wolny korzystają z kawiarenek i knajpek z tzw. ulicznymi ogródkami umieszczonymi przy ciągach komunikacyjnych, na których ruch jest wyciszony, a więc występuje tam mały ruch samochodowy. Można tam dojechać właśnie bardzo pojemnymi cichymi i ekologicznymi tramwajami i trolejbusami.

Oczywiście długie składy tramwajowe to nie tylko szwajcarska specjalność. Można je spotkać w wielu miastach krajów europejskich m.in. w Berlinie, Budapeszcie, Chemnitz, Dreźnie, Paryżu.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5