Jak informują nas Czytelnicy, na kluczowej w ruchu transgranicznym stacji w Przemyślu od dłuższego czasu nie działa poprawnie informacja pasażerska. PKP PLK informuje, że od sierpnia trwa naprawa uszkodzeń po burzy.
Znaczenie przygranicznej stacji Przemyśl Główny uwidoczniło się od razu po
wybuchu wojny w Ukrainie, a ruch pociągów i pasażerów nie zmalał do dziś. Co jakiś czas jednak pojawiają się problemy z prawidłową obsługą pasażerów. Jak piszą nasi Czytelnicy, od kilku miesięcy nie działa większość tablic dynamicznej informacji pasażerskiej.
– Część tablic funkcjonuje, a część – m.in. w przejściu podziemnym, jest jeszcze w trakcie naprawy po awarii – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, gwałtowna burza z piorunami, która miała miejsce pod koniec sierpnia spowodowała uszkodzenie głównego interfejsu i urządzeń zasilających. – Po naprawie i skonfigurowaniu urządzeń pozostałe tablice również zostaną przywrócone do funkcjonowania – zapowiada przedstawicielka spółki; awaria trwa już zatem półtora miesiąca.
Na kolejnej stacji węzłowej – Rzeszów Główny – pod koniec roku ma się wreszcie pojawić informacja dynamiczna, monitoring i nagłośnienie na peronach i w przejściu pod torami. PKP Polskie Linie Kolejowe
zamówiły ich montaż (po kilku próbach) za 8 mln zł, wraz z podobnymi pracami na przystanku Rzeszów Zachodni.