Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wbrew zapowiedziom, PKP PLK nie otworzyła ważnego tunelu na linii 274 pod Jelenią Górą 12 kwietnia, a dopiero wczoraj (24 kwietnia). Teraz zaczynają się zasadnicze prace z użyciem wyjątkowej maszyny.

To jeden z ciekawszych kontraktów kolejowych w kraju - za 105 milionów złotych brutto Porr przebuduje blisko 300 metrów wiekowego tunelu w ciągu linii 274, który prowadzi do Jeleniej Góry. Prace mają odbywać się pod ruchem mimo, że ich zakres jest bardzo duży - obejmuje poszerzenie prześwitu tak, by pociągi mogły się wymijać podczas przejazdu, co obecnie jest niemożliwe.

Prace zaczęły się 12 marca, ale podczas pierwszego etapu potrzebne było wstrzymanie ruchu i wprowadzenie komunikacji zastępczej na odcinku Janowice Wielkie – Jelenia Góra. Nie udało się ich jednak zakończyć w terminie (12 kwietnia) Koleje Dolnośląskie musiały przedłużyć komunikację do 24 kwietnia. Ruch został wznowiony wczoraj wieczorem. 

Dlaczego prace przygotowawcze się wydłużyły? - Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów - informuje Radosław Śledziski z biura prasowego PKP PLK.  Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", oprócz zmiennych warunków geologicznych na przeszkodzie stanęły warunki gruntowe oraz konieczność zastosowania dodatkowej maszyny do frezowania spągu tunelu. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Jakub Madrjas 21 marca 2023

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Zobacz również:

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Jakub Madrjas 21 marca 2023

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5