NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego pociągi KŚ nie zatrzymują się na stacji Dąbrowa Górnicza Południowa

| Jakub Madrjas 15.10.2020 32

Dlaczego pociągi KŚ nie zatrzymują się na stacji Dąbrowa Górnicza Południowa
fot. Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe SAw
Kilka pociągów Kolei Śląskich między stacjami Katowice Szopienice Południowe a Dąbrowa Górnicza Ząbkowice kursuje objazdem z pominięciem stacji Dąbrowa Górnicza Południowa.
O sprawie pisze Dziennik Zachodni. W Dąbrowie Górniczej ruszyła wspólna inwestycja PKP PLK i miasta warta 38 mln zł. Z tego powodu ruch między stacjami Dąbrowa Górnicza a Dąbrowa Górnicza Ząbkowice prowadzony jest tylko po jednym torze; część pociągów skierowano objazdem od Katowic Szopienic przez Sosnowiec Południowy, Sosnowiec Dańdówkę, posterunek Dorota i stację Dąbrowa Górnicza Południowa do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Na odcinku pociągi Kolei Śląskich mają postoje w Sosnowcu Południowym i w Sosnowcu Dańdówce ale nie na stacji Dąbrowa Górnicza Południowa. Jak zaznacza gazeta, stacja przeszła niedawno remont i jest tutaj peron przystosowany do obsługi podróżnych, ale nie zatrzymuje się tu żaden pociąg.

Tomasz Musioł, rzecznik Kolei Śląskich informuje że nie udało się jednak uzyskać jednolitej trasy dla wszystkich pociągów podczas prac - albo przez Sosnowiec Południowy albo przez Mysłowice. - Dodatkową trudnością był fakt, że część pociągów jadących okrężnie jedzie od i do Częstochowy, gdzie PLK również prowadzi bardzo zaawansowane prace, a ruch odbywa się po jednym torze. Czas przejazdu na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Katowice bez utrudnień waha się w granicach 25-29 minut. Linia objazdowa przez Mysłowice zajmuje od 33 do 36 minut, natomiast przez Sosnowiec Południowy od 34 do 48 minut (łącznie z czasem zatrzymań w Sosnowcu Południowym i Sosnowcu Dańdówce, czy krzyżowaniami z innymi pociągami). W przypadku wstawienia dodatkowego postoju na stacji Dąbrowa Górnicza Południowa czas przejazdu wydłużyłby się o około 1,5 minuty, co w kilku przypadkach powodowałoby brak możliwości wjazdu do Katowic na pożądaną godzinę i analogicznie w kierunku przeciwnym - tłumaczy rzecznik.

Zdaniem Kolei Śląskich, te ograniczenia powodują, że rozkład jazdy uwzględniłby tylko kilka zatrzymań bez zbudowania sensownej oferty dla pasażerów. Ewentualną decyzję o tym, jak sytuacja może wyglądać w przyszłości, podejmie Urząd Marszałkowski - podsumowuje Dziennik Zachodni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5