Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?
Fot. Łukasz Brylowski, PKP PLKStacja Stargard w czasie przebudowy
Prace prowadzone na linii 404 między Szczecinkiem a Białogardem sprawiły, że pociągi spółki PKP Intercity kursujące w relacjach z Ustki, Słupska i Kołobrzegu omijają zamknięty odcinek trasą przez Stargard. Nie oznacza to jednak, że się w nim zatrzymują.

Modernizację fragmentu linii kolejowej nr 404 na odcinku od Szczecinka do Białogardu PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadziły jeszcze przez dwa i pół miesiąca. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły kursować z prędkością do 120 km/h. Skróci się więc czas przejazdu pociągów w relacjach z Poznania na Środkowe Pomorze (o szczegółach robót i ich postępach piszemy tutaj).

Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe wymogły wprowadzenie komunikacji zastępczej za pociągi Polregio oraz przetrasowania pociągów PKP Intercity. Tylko dwa z pociągów PKP Intercity dociera od południa do Szczecinka, resztę zaś przetrasowano z Poznania na Pomorze Środkowe w taki sposób, że omijają swoją podstawową trasę przez Piłę i Szczecinek i jadą przez Krzyż i Stargard. Na bardzo długiej trasie zatrzymują się jednak wyłącznie w Stargardzie i dalej już w Białogardzie, Koszalinie i Sławnie. Ma to na celu ograniczenie niedogodności dla pasażerów i skutkuje tym, że pociągi, jadąc trasą objazdową np. między Słupskiem czy Koszalinem a Poznaniem... kursują krócej niż przez Szczecinek i Piłę.

Wątpliwości naszych czytelników wzbudza jednak to, że pociąg zatrzymuje się w Stargardzie i nie zabiera stamtąd pasażerów (przez stacje takie jaki Łobez czy Świdwin przejeżdża bez zatrzymania), chociaż zatrzymuje się przy peronach stacji i tu zmieniane jest czoło lokomotywy, co trwa nawet 15 minut. Jednak w Stargardzie dostępny jest, ze względu na opóźnioną modernizację linii Poznań - Szczecin, tylko jeden peron. Szkopuł w tym, że zdarza się zmiana kierunku pociągu na torze bez czynnego peronu.

– Brak postoju handlowego podyktowany jest koniecznością usprawnienia ruchu na stacji. Zmiana kierunku może być wykonywana na torze bez peronu, co umożliwia szybszy odjazd pociągu ze stacji, tak by nie blokować niewielkiej liczby czynnych torów – napisało biuro prasowe PKP Intercity. Stacja Stargard ma bowiem bardzo ograniczoną przepustowość a jest elementem ważnej magistrali Poznań - Szczecin.

Pociągi mają kursować objazdem do 8 grudnia, jeśli wykonawcy prac między Szczecinkiem a Białogardem uda się zachować terminy. Od marca do czerwca 2025, PKP PLK planują również prace na kolejnym fragmencie trasy Poznań – Kołobrzeg, a mianowicie na linii nr 405, od Szczecinka do Piły. Wtedy też należy spodziewać się ruchu pociągów dalekobieżnych objazdem.

O zaplanowanych efektach prac na linii 404 i 405 piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

PKP Polskie Linie Kolejowe 07 października 2024

Po trzech latach pociągi przez Opole znów jadą po dwóch torach

Infrastruktura

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Biznes

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 05 września 2023

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

PKP Polskie Linie Kolejowe 07 października 2024

Po trzech latach pociągi przez Opole znów jadą po dwóch torach

Infrastruktura

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Biznes

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 05 września 2023

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5