Partnerzy serwisu:
Pasażer

Dlaczego Łódź została pozbawiona pociągów nocnych?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Dlaczego Łódź została pozbawiona pociągów nocnych?
fot. Kasper FiszerPociąg PKP Intercity w Łodzi
12 grudnia łodzianie utracili możliwość korzystania z jedynych dwóch pociągów nocnych, które obsługiwały to miasto w ramach poprzedniego rocznego rozkładu jazdy. PKP Intercity tłumaczy to m.in. oszczędnością czasu dla pasażerów jadących znad morza w góry i proponuje swoim klientom z aglomeracji łódzkiej nawet kilkugodzinne oczekiwanie na dalszy kurs w Koluszkach. Żaden z kursów nie powróci na swoją poprzednią trasę.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o problemach komunikacyjnych, jakie wynikają ze zmiany trasy nocnego pociągu „Karkonosze” dla podróżnych z Łodzi. Pociąg ten omija teraz miasto, jadąc z Warszawy na południe z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej. Co więcej, rozkład jazdy nie przewiduje skomunikowania tego połączenia do Wrocławia, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby z kursem z Łodzi, choć składy niemal jednocześnie pojawiają się na stacji w Katowicach.

„Karkonosze” jeszcze zmienią trasę. Ale tylko na Opolszczyźnie

Dlaczego przewoźnik zdecydował się na ominięcie Łodzi? – Skład „Karkonosze” ma nową trasę, co wynika z nocnych przerw w ruchu związanych z przebudową stacji Łódź Kaliska – tłumaczy Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity (dodajmy, że pociąg ten nie przejeżdżał przez samą stację, ale korzystał z łącznicy w jej sąsiedztwie). Jak jednak zaznacza nasza rozmówczyni, aktualna trasa przez Katowice ma charakter docelowy, a nie jedynie czasowy na okres robót infrastrukturalny w węźle łódzkim.

Zmiany nastąpią jedynie w rejonie Opola. Tam toczą się prace infrastrukturane, które wymuszają skierowanie składu przez Opole Wschodnie oraz (bez postoju) Jelcz-Laskowice. – Po ich zakończeniu pociąg na odcinku Opole – Wrocław będzie kursował przez Brzeg – usłyszeliśmy w PKP Intercity.

„Pogórze” nie może tracić czasu na wjazd do trzeciego miasta kraju

Przez Łódź nie kursuje już także nocny TLK „Karpaty” łączący Gdynię z m.in. Krakowem i Krynicą. – Kieszeniowy wjazd do Łodzi wydłużyłby czas jego przejazdu o ok. 40 minut – tłumaczy decyzję o rezygnacji z tego rozwiązania przedstawicielka przewoźnika. To z kolei miałoby uniemożliwić realizację przejścia obiegowego wagonów w Krynicy (podjęcia tym samym taborem kolejnego przewidzianego w grafiku kursu).

– Jako przewoźnik dalekobieżny musimy zapewnić jak najbardziej atrakcyjny czas przejazdu na całej trasie – ocenia Marta Ziemska. Podkreśla, że istnieje możliwość dojazdu do Koluszek pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i przesiadki do i z TLK „Karpaty” w obu kierunkach jazdy. Nie jest to jednak ścisłe: przykładowo przyjeżdżając pociągiem z Gdyni o godz. 0:50, musielibyśmy spędzić w Koluszkach 4 godz. 8 min w oczekiwaniu na kurs ŁKA. Chcąc zaś dosiąść się do tego samego składu w celu jazdy na południe, trzeba by oczekiwać na stacji już od 23:25.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5