Już za niewiele ponad rok mają się zakończyć prace na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer realizowane za 422 mln zł netto.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, o wartości ok. 422 mln zł netto
rozpoczęła się w ubiegłym roku. Początkowo miano przebudować dłuższy odcinek, ale m. in.
wskutek konfliktów społecznych PLK podzieliła inwestycję. Dlatego z Warszawy do Lublina
szybko pojedziemy najwcześniej w 2027 roku.
Jak idą prace? Jak informuje PKP PLK, ułożone są dwa nowe tory w obszarze rezerwatu Olszynka Grochowska. Ustawiane są słupy i bramki sieci trakcyjnej. Wybudowano także tzw. bajpas torowy, dzięki któremu realizowane są prace modernizacyjne przy zachowaniu ruchu dwutorowego.
Przy stacji Warszawa Wawer budowana jest konstrukcja nowego budynku nastawni, w którym umieszczone będzie lokalne centrum sterowania. Na wiosnę przyszłego roku zaplanowano przebudowę peronu w Wawrze.
Wykonawca ustawił ściany nowego wyspowego peronu Warszawa Gocławek, pod wiaduktem ul. Marsa w ciągu Trasy Siekierkowskiej. Zdemontowano stare słupy sieci trakcyjnej i tor - podaje PLK.