Powoli zbliża się termin debiutu wyjątkowych, diagnostycznych pojazdów hiszpańskiego zarządcy infrastruktury Adif zbudowanych na platformie Flirt.
Hiszpański zarządca infrastruktury Adif zamówił w konsorcjum Stadlera i MerMec trzy pojazdy za łącznie 74,5 milionów euro. Jednostka normalnotorowa ma być gotowa w 2025 roku a pozostałe dwie. przeznaczone na tor o rozstawie iberyjskim 1668 mm - rok wcześniej. Wszystkie mają rozwijać prędkość do 200 km/h i dodatkowy człon spalinowy do jazdy po liniach niezelktryfikowanych
Jak informowaliśmy, w lutym tego roku
rozpoczęły się testy pierwszego, normalnotorowego pociągu na torze testowym VUZ Velim. Teraz nasz czytelnik uchwycił pociąg podczas powrotu do Polski - zlecenie wykonuje bowiem zakład Stadlera w Siedlcach.
Jak
dowiedział się portal Railvolution, pojazdy otrzymają numery 162-010, 011 i 012. Będą bazowały w Madrycie, a zakład utrzymania zostanie zbudowany na południu kraju.