Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
17-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility dostarczy Deutsche Bahn (DB) dodatkowe 17 pociągów ICE 3neo o wartości około 600 mln euro. Flota ICE 3neo, oparta na platformie Velaro MS wzrośnie do 90 pociągów. Deutsche Bahn zamówiło najpierw 30 pociągów ICE 3neo od Siemens Mobility w lipcu 2020 r., a w styczniu 2022 r. zamówił 43 kolejne pociągi. styczniu 2022 roku. Pierwotna umowa ramowa na 90 pociągów podpisana w lipcu 2020 r. została zrealizowana.

Pociągi ICE 3neo zostaną wyprodukowane w fabryce Siemens Mobility w Krefeld i dostarczone do sierpnia 2028 roku. Pociągi, które zamówione po raz pierwszy są w ruchu pasażerskim od grudnia 2022 r., po tym jak zostały zbudowane w rekordowym czasie.

- Deutsche Bahn podejmie kompleksowe odmłodzenie w nadchodzących latach. Obejmuje to naszą ogólnokrajową sieć kolejową, a także nasze pociągi. W tym roku dostarczamy średnio trzy nowe pociągi ICE miesięcznie i przyspieszamy odnowę naszej floty. W tym celu będziemy również polegać na dodatkowe pociągi ICE 3neo od Siemensa. Pierwsze pociągi, które zostaną dostarczone w służbie od grudnia 2022 r. i okazują się niezwykle udane - powiedział dr. Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego.

- Wraz z dostawą 90 pociągów ICE 3neo, Siemens Mobility zapewnia dużą część nowych możliwości DB w zakresie dalekobieżnego transportu pasażerskiego. Pociągi są oparte na naszej sprawdzonej platformie Velaro, zapewniającej krótki czas dostawy, długoterminową rentowność, niezawodne działanie i szybszą transformację transportu. Pierwsze pociągi z rodziny ICE 3neo zachwycają pasażerów od grudnia 2022 r. swoim wyrafinowanym komfortem i zaawansowaną technologią - powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Z maksymalną prędkością 320 km/h, ICE 3neo to jeden z najszybszych członków floty ICE. Pociąg posiada 439 miejsc siedzących i liczne innowacje dla większego komfortu i wygody:

• Specjalne szyby zapewniające stabilny odbiór sygnału z telefonów komórkowych
• Osiem miejsc dla rowerów w każdym pociągu
• Przeprojektowane bagażniki z większą ilością miejsca
• Odcienie oświetlenia zmieniające się w zależności od pory dnia
• Uchwyty na tablety i gniazdka elektryczne na wszystkich siedzeniach, w tym w 2. klasie
• Dodatkowe drzwi umożliwiające szybsze wsiadanie i wysiadanie na stacjach
• Nowa winda drzwiowa zapewniająca łatwiejszy dostęp dla osób na wózkach inwalidzkich.

Ośmiowagonowe pociągi są wyposażone w cztery różne systemy napięcia, dzięki czemu mogą w przyszłości świadczyć usługi transgraniczne na połączeniach międzynarodowych z Niemiec do Belgii i Holandii.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5