Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn po raz pierwszy od momentu przekształcenia w spółkę akcyjną, czyli od roku 1994, zapłaci rządowi federalnemu (będącego właścicielem grupy) 500 mln euro dywidendy.
W roku 2010 firma zanotowała zysk w wysokości 1,05 miliarda euro. Dywidendy mają być wypłacane nie tylko w tym roku, lecz także w przyszłości, jednak ich wysokość będzie wzrastać: z 525 mln euro od roku 2012 do 700 mln w roku 2015. - Staramy się uzyskać najwyższy możliwy poziom inwestowania - powiedział niemiecki minister transportu Peter Ramsauer.
W opinii ekspertów ustanowienie dywidendy nie pozbawi Deutsche Bahnu źródeł finansowania. Pieniądze wrócą do firmy, bo przecież rząd planuje zainwestować miliard euro w infrastrukturę kolejową do r. 2015.
Rzecznik prasowy niemieckiego ministerstwa transportu Vera Moosmayer powiedziała, że dywidenda jest sposobem na to, by zyski firmy zostały ponownie zainwestowane w interes publiczny, a w tym przypadku w infrastrukturę kolejową na terenie Niemiec.