Jak poinformowali przedstawiciele firmy Deutsche Bahn, niemiecki przewoźnik nie będzie prowadził polityki ekspansji regionalnych połączeń autobusowych na rynek przewozów dalekobieżnych. Decyzję podjęto w wyniku dokładnego zbadania zagrożeń i możliwości płynących z rozszerzenia usług.
- W interesie naszych klientów, pracowników oraz udziałowców nie chcemy ponosić niepotrzebnego ryzyka, a w zamian wolimy skoncentrować się na tej branży, która jest naszą główną domeną – powiedział szef firmy Deutsche Bahn Ulrich Homberg.
Rząd Niemiec zamierza dostosować przepisy dotyczące przewozów autobusowych do obecnych potrzeb tak, aby stworzyć większą konkurencyjność. Obecne przepisy pochodzą z lat trzydziestych ubiegłego wieku. Ograniczają one m. in. liczbę operatorów, którzy mogą zajmować się przewozami pasażerskimi. W sytuacji, gdyby przepisy miały zostać zmienione Deutsche Bahn musiałaby poradzić sobie ze stale zwiększającą się liczbą konkurentów.
Deutsche Bahn jest największym operatorem autobusowych połączeń regionalnych. Posiada takie firmy jak Bex, Autokraft oraz Regiobus Dresden. Ten ostatni przewoźnik w roku 2009 obsługiwał połączenia na 22 trasach oraz przewiózł 700 tys. pasażerów. Przedstawiciele Deutsche Bahn chcą, aby firma pozostała operatorem regionalnych połączeń autobusowych, natomiast dalsza ekspansja na razie nie jest planowana.
Według niektórych źródeł, w zarządzie grupy pojawiły się różne głosy w sprawie ekspansji, jednak ostatecznie podjęto decyzję o jej powstrzymaniu. Argumentem za rozwojem autobusowych połączeń dalekobieżnych byłoby obniżenie cen za przejazdy. Bilety kolejowe są dość drogie, szczególnie dla studentów oraz emerytów.