Deutsche Bahn podpisało wart miliard euro kontrakt na 30 pociągów dużych prędkości z Siemens Mobility.
Od 2022 r. rozpoczną się dostawy, dzięki którym DB rozszerzy swoją flotę o 30 nowych pociągów dużych prędkości Siemens Mobility. Wartość zamówienia wynosi miliard euro. Pociągi będą początkowo kursować na trasach między landem Nadrenia Północna-Westfalia, a Monachium przez linię dużych prędkości Kolonia – Ren – Men. Nowe pociągi zwiększą dzienne oferowanie na liniach głównych o 13 000 miejsc.
– Dzisiaj wykonujemy kolejny krok w kierunku silnego i przyjaznego dla środowiska systemu kolei. DB inwestuje w nowe pociągi na rekordowym poziomie. Nasi pasażerowie będą korzystać z większej liczby miejsc, większego komfortu i wyższych prędkości od 2022r. Szacujemy, że cała flota DB wzrośnie o 20 procent. Mimo że popyt gwałtownie spadł z powodu pandemii koronawirusa, wszystko przemawia na korzyść przyjaznego dla klimatu transportu kolejowego w dłuższej perspektywie. Właśnie dlatego jesteśmy zaangażowani w rozwój – powiedział Dr Richard Lutz, dyrektor generalny Deutsche Bahn AG cytowany w komunikacie.
Nowy tabor ma pomóc Deutsche Bahn w
planowanej ofensywie - przewoźnik chce podwoić liczbę pasażerów w pociągach dalekobieżnych do 2030 r. i połączyć nowe miasta z siecią dużych prędkości.
Jest opcja na kolejne 60 pociągów
Do 2026 r. aż 421 pociągów ICE będzie oferować pasażerom 220 tysięcy miejsc. Oprócz zamówionych 30 nowych pociągów ICE, w kontrakcie jest też opcja na dodatkowe 60 sztuk.
– Nowe, ultranowoczesne pociągi ICE sprawiają, że podróż koleją jest jeszcze bardziej atrakcyjna - również dlatego, że wysokiej wydajności pociągi dużych prędkości wraz z nowoczesną infrastrukturą kolejową są kluczowym warunkiem w celu zwiększenia częstotliwości krajowych usług kolejowych. Dzięki temu posunięciu kolej staje się coraz bardziej przyjazną dla klimatu alternatywą dla podróży na duże odległości – powiedział Andreas Scheuer, niemiecki federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej
– Pomagamy Deutsche Bahn w realizacji głównego planu przekształcenia niemieckiego sektora transportowego. Celem jest znaczne ograniczenie emisji CO2 przy jednoczesnym przyciągnięciu większej liczby osób do transportu publicznego – powiedział Roland Busch, wiceprezes i członek zarządu Siemens AG.
Jeszcze nie Velaro Novo
Jak poinformowały DB i Siemens, nowe pociągi będą oparte na sprawdzonej platformie ICE 3, osiągną prędkość maksymalną 320 km/h i zaoferują aż 440 miejsc. Pojazdy będą zapełniały wyższy komfort i dodatkowe funkcje jak specjalne powłoki na okna zwiększające siłę sygnału radiowego i dostępu do sieci internetowej oraz miejsca do transportu rowerów. Wbrew pierwszym informacjom, nie będą to zatem pociągi z opracowywanej właśnie platformy Velaro Novo.
Velaro Novo to platforma pociągu dużych prędkości , nad którą prace badawczo-rozwojowe w Siemens Mobility rozpoczęto w 2014 roku. Projekt koncepcyjny wykonano w 2016 roku a
testowy pojazd w 2018 roku. Wprowadzenie do eksploatacji pociągu planowane jest właśnie w 2022 roku.
WSZYSTKO NA JEGO TEMAT MOŻNA PRZECZYTAĆ TUTAJ. Deutsche Bahn
wprowadziła pierwsze pociągi ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej w 2017 roku., a Velaro D (DB Class 407) w 2014 roku. ICE 3 były budowane w zakładach Siemensa w latach 1999-2004.