Mimo ekstremalnie wysokich temperatur w ostatnich tygodniach nie odnotowano dużego wzrostu awarii i opóźnień pociągów dalekobieżnych w Niemczech - poinformowały Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn)
- Jesteśmy lepiej przygotowani do bardzo wysokich temperatur niż kiedykolwiek - powiedział Berthold Huber z zarządu przewoźnika. - Inwestycje w nowoczesne pociągi okazują się także w tym sensie opłacalne. Nasza flota pociągów dalekobieżnych obejmuje ponad 100 najnowocześniejszych składów ICE 4, ICE 3 i IC 2. Ich systemy klimatyzacji dostosowane są do temperatury zewnętrznej sięgającej 45 stopni - zapewnił.
W ostatnim czasie obłożenie niemieckich pociągów było dobre, ale z uwagi na pandemię słabsze niż w poprzednich latach, co także to mogło się przyczynić do w miarę niezawodnego działania wszystkich urządzeń. Zalewie 0,18% kursów zostało zawieszonych lub przerwanych z tego właśnie powodu. Przypomnijmy, że stosunkowo niska punktualność pociągów w Niemczech
w ostatnim czasie wzrosła, m. in. w wyniku pandemii.
Mimo kryzysu wywołanego COVID-19 Deutsche Bahn
planują dalsze inwestycje. Za 6,5 mld euro do końca 2024 roku zakupione zostaną kolejne składy, dzięki czemu średni wiek pociągów spadnie z 21 do 14 lat.