- Musimy przywiązywać większa wagę do przyszłego natężenia ruchu przy modernizacji układów torowych stacji - przyznał podczas otwarcia spotkania Executive Club pod hasłem "Quo Vadis PKP?" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.
Spotkanie Executive Club pod hasłem "Quo Vadis PKP?" rozpoczęło się o 17-tej 17 października. W programie przewidziano dwa panele dyskusyjne: Pierwszy, pod nazwą „Infrastruktura kolejowa stan obecny i perspektywy” dotyczyć ma przede wszystkim narodowego zarządcy infrastruktury i wykorzystania środków unijnych. Drugi panel będzie poświęcony PKP Intercity.
- Resort infrastruktury nadzoruje projekty realizowane przez Polskie Linie Kolejowe. Mamy na przykład dostęp do systemu informatycznego zarządcy. Ma to służyć poprawie wykorzystania środków unijnych. Innym sposobem jest przygotowywanie projektów rewitalizacyjnych. Kilka z nich znalazło się już na liście indykatywnej POIiŚ. Chodzi o przywracanie normalnych parametrów eksploatacyjnych bez zbędnych ambicji na liniach, gdzie jeździ się 40-50 km/h - powiedział podczas oficjalnego otwarcia i wprowadzenia do dyskusji wiceminister infrastruktury Andrzej Massel.
- Problemem jest jakość robót na remontowanych odcinkach. Poza tym istnieje konieczność pełnego wykorzystania korekt istniejącego układu geometrycznego tras, który odziedziczyliśmy tak na prawdę po środkach. Musimy też przywiązywać większa wagę do przyszłego natężenia ruchu przy modernizacji układów torowych stacji - uważa Massel. - Te lekcje chcemy wykorzystywać przy następnych projektach - zapewnia.