DB Schenker podjął decyzję o likwidacji warsztatu lekkiego utrzymania taboru w Sosnowcu Jęzorze. Główną przyczyną takiej decyzji jest coraz mniejsze znaczenie Śląska i Zagłębia w przewozach organizowanych przez firmę.
Informacje o tym, że DB Schenker zamierza zamknąć swój zakład zlokalizowany w Sosnowcu Jęzorze, dotarła do nas od pracowników firmy pod koniec sierpnia. Z pisma, które pracodawca skierował do pracowników wynika, że zmienia się profil działalności firmy, która musi reagować na spadki przewozu węgla i tym samym coraz mniejszą rolę Śląska i Zagłębia w przewozach towarów. Większa jest natomiast rola na korytarzu Frankfurt nad Odrą – Brześć i to tam zostaną przeniesione zadania utrzymaniowe parku taborowego firmy.
Sosnowiec-Jęzor nie jest dobrą lokalizacją
– Przerzucenie znacznej części naszych usług transportowych w tzw. przewozy korytarzowe pociąga za sobą konsekwencje w pozostałych obszarach działalności naszej firmy, w tym także w obszarze utrzymania. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania nowego modelu lekkiego utrzymania taboru kolejowego. Modelu, który pozwoli nam być jeszcze bliżej klienta, realizując przewozy szybko, elastycznie i efektywnie od strony utrzymaniowej. W nowej koncepcji lokalizacja Sosnowiec-Jęzor, ze względu na redukcję usług utrzymaniowych na miejscu (inwestycje w nowoczesny tabor) oraz wysokie koszty dojazdu lokomotywy (brak w pełni zelektryfikowanej trakcji) nie jest optymalna – wyjaśnia kierownik ds. komunikacji DB Schenker Andrzej Wyszyński.
DB Schenker: zadbamy o pracowników
– Jesteśmy świadomi, że powyższa decyzja może stanowić wyzwanie, szczególnie dla tych pracowników, których bezpośrednio ta zmiana dotyczy. Mając to na względzie, jako odpowiedzialny pracodawca zaproponowaliśmy pracownikom, którzy z różnych względów nie znajdą pracy w nowych strukturach lekkiego utrzymania, a będą gotowi się przekwalifikować, pracę na wakujących stanowiskach w pozostałych obszarach firmy. Pracownicy, którzy nie zdecydują się przyjąć nowych warunków pracy zostaną objęci programem dobrowolnych odejść. Aktualnie jesteśmy na początku całego procesu. Na tym etapie najważniejszym dla nas jest płynne przejście obszaru lekkiego utrzymania do nowych struktur oraz zabezpieczenie jak największej ilości pracowników. Termin realizacji całego przedsięwzięcia uzależniony jest od zakończenia ww. kroków a ewentualna sprzedaż pozostałego majątku stanowi ostatni punkt w jego harmonogramie – dodaje Andrzej Wyszyński.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.