Partnerzy serwisu:
Biznes

DB Schenker zlikwiduje warsztat utrzymania w Sosnowcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
07-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DB Schenker zlikwiduje warsztat utrzymania w Sosnowcu
DB Schenker podjął decyzję o likwidacji warsztatu lekkiego utrzymania taboru w Sosnowcu Jęzorze. Główną przyczyną takiej decyzji jest coraz mniejsze znaczenie Śląska i Zagłębia w przewozach organizowanych przez firmę.

Informacje o tym, że DB Schenker zamierza zamknąć swój zakład zlokalizowany w Sosnowcu Jęzorze, dotarła do nas od pracowników firmy pod koniec sierpnia. Z pisma, które pracodawca skierował do pracowników wynika, że zmienia się profil działalności firmy, która musi reagować na spadki przewozu węgla i tym samym coraz mniejszą rolę Śląska i Zagłębia w przewozach towarów. Większa jest natomiast rola na korytarzu Frankfurt nad Odrą – Brześć i to tam zostaną przeniesione zadania utrzymaniowe parku taborowego firmy.

Sosnowiec-Jęzor nie jest dobrą lokalizacją

– Przerzucenie znacznej części naszych usług transportowych w tzw. przewozy korytarzowe pociąga za sobą konsekwencje w pozostałych obszarach działalności naszej firmy, w tym także w obszarze utrzymania. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania nowego modelu lekkiego utrzymania taboru kolejowego. Modelu, który pozwoli nam być jeszcze bliżej klienta, realizując przewozy szybko, elastycznie i efektywnie od strony utrzymaniowej. W nowej koncepcji lokalizacja Sosnowiec-Jęzor, ze względu na redukcję usług utrzymaniowych na miejscu (inwestycje w nowoczesny tabor) oraz wysokie koszty dojazdu lokomotywy  (brak w pełni zelektryfikowanej trakcji) nie jest optymalna – wyjaśnia kierownik ds. komunikacji DB Schenker Andrzej Wyszyński.

DB Schenker: zadbamy o pracowników

– Jesteśmy świadomi, że powyższa decyzja może stanowić wyzwanie, szczególnie dla tych pracowników, których bezpośrednio ta zmiana dotyczy. Mając to na względzie, jako odpowiedzialny pracodawca zaproponowaliśmy pracownikom, którzy z różnych względów nie znajdą pracy w nowych strukturach lekkiego utrzymania, a będą gotowi się przekwalifikować, pracę na wakujących stanowiskach w pozostałych obszarach firmy. Pracownicy, którzy nie zdecydują się przyjąć nowych warunków pracy zostaną objęci programem dobrowolnych odejść. Aktualnie jesteśmy na początku całego procesu. Na tym etapie najważniejszym dla nas jest płynne przejście obszaru lekkiego utrzymania do nowych struktur oraz zabezpieczenie jak największej ilości pracowników. Termin realizacji całego przedsięwzięcia uzależniony jest od zakończenia ww. kroków a ewentualna sprzedaż pozostałego majątku stanowi ostatni punkt w jego harmonogramie – dodaje Andrzej Wyszyński.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5