Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik DB Schenker Rail Polska wprowadzi na polskie tory holenderskie lokomotywy DE6400. Kończy się polonizacja pierwszego spalinowozu.
Są to lokomotywy nowoczesnej konstrukcji wyprodukowane przez Maschinenbau Kiel i ABB dla holenderskiego oddziału DB Schenker Rail. Czteroosiowy spalinowóz o długości 14,4 m i masie 80 t przeznaczony jest przede wszystkim do prac manewrowych. Osiąga prędkość maksymalną 120 km/h i ma moc 1180kW.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, pierwsza partia 11 lokomotyw wejdzie do eksploatacji w DB Schenker Rail Polska w połowie 2016 r. Sebastian Pilorz, dyrektor ds. utrzymania DB Schenker Rail Polska, podkreśla, że po potwierdzeniu dobrych wyników eksploatacji możliwe będzie sprowadzenie kolejnych sztuk w ramach grupy DB Schenker.
– Zakładamy znaczną redukcję zużycia paliwa – mówi Pilorz. Jak wyjaśnia, lokomotywa jest utrzymywana „na ciepło”, czyli w gotowości, przez dodatkowy silnik o mocy około 30 kW. To bardzo ważne, ponieważ specyfika prac na bocznicach powoduje, że lokomotywy większość czasu czekają w gotowości, a nie przestawiają wagony.
– Jednocześnie lokomotywy typu DE6400 osiągają praktyczną siłę pociągową zbliżoną do sześcioosiowych lokomotyw starego typu TEM-2 i mogą też pracować w trakcji wielokrotnej – zachwala dyrektor DB Schenker Rail Polska, podkreślając również ergonomię holenderskich lokomotyw i ich uproszczone utrzymanie.