- DB Schenker Rail w przyszłości będzie w dalszym ciągu intensyfikować swoje działania w zakresie obsługi odcinków lądowych przewozów z portów morskich w Polsce, przy czym główna rola przypadnie DB Port Szczecin - powiedział dziś Karsten Sachsenschröder, członek zarządu spółki DB Schenker Rail GmbH, w ramach spotkania z ważnymi klientami w firmie DB Port Szczecin.
- Chcemy kontynuować rozwój DB Port Szczecin, tak aby stał się on międzynarodowym centrum transportu wodno-lądowego dla ładunków drobnicowych i kontenerów wzdłuż najważniejszych tras przewozowych w Polsce oraz poza jej granicami. Poprzez włączenie DB Port Szczecin do międzynarodowej sieci DB Schenker Rail chcemy zaoferować klientom nowe i atrakcyjne usługi transportowe - podkreślił Sachsenröder.
Spółka DB Port Szczecin należy do najnowocześniejszych i najbardziej wielostronnych kompleksów portowych w Polsce. Posiada ona 40 dźwigów, 10 składów magazynowych oraz stanowiska nabrzeżne o długości ponad 3 kilometrów. Obecnie trwa budowa nowego terminalu kontenerowego o przepustowości rzędu 200 tys. TEU. Portfolio usług portowych obejmuje poza przeładunkiem kontenerów także usługi logistyczne oraz rozległe usługi w zakresie towarów drobnicowych. W porcie obsługiwany jest transport nie tylko kontenerów, ale również towarów z branży papierniczej, stalowej, samochodowej, budowlanej i chemicznej.
Położony w sąsiedztwie ważnych portów europejskich takich jak Hamburg, Bremerhaven czy Rotterdam, DB Port Szczecin jest największym punktem przeładunkowym drobnicy w zachodniej Polsce. Teren portowy należący do DB Port Szczecin jest głównym węzłem logistycznym obszaru nadbałtyckiego w kierunku Berlina, Europy Centralnej i lądowego pomostu adriatyckiego. Ponadto jest to jedyny port w Polsce dysponujący połączeniem dróg morskich całą europejską siecią kanałową. Teren portowy połączony jest z całą Polską i krajami ościennymi poprzez dobrze rozwiniętą sieć drogowo-kolejową oraz sieć żeglugi śródlądowej.