DB Schenker Rail powiększa ofertę przewozów między Polską a Wlk. Brytanią. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem od 9 października ten korytarz handlowy będzie obsługiwać dodatkowy cotygodniowy skład towarowy. Jedna para pociągów DB Schenker Rail łączy Wrocław i Londyn już od listopada 2011 r.
– Podwojenie liczby pociągów pokazuje, że odnosimy sukces w tworzeniu nowych korytarzy w transporcie kolejowym w Europie – mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska. – Uruchomienie drugiego połączenia w tygodniu jest zgodne ze strategią naszej firmy, której celem jest dostarczanie kompleksowych usług transportowo-logistycznych z jednej ręki. Nasi klienci coraz częściej biorą pod uwagę rozwiązania przyjazne środowisku. A przewozy na trasie Wielka Brytania – Polska, jednej z najdłuższych linii kolejowych w Unii Europejskiej doskonale wpisują się w tę strategię – dodaje prezes Schreyer.
Z usługi korzystają przede wszystkim klienci z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Pociągi będą kursować od października we wtorki i piątki z Londynu do Polski oraz we wtorki i soboty w kierunku przeciwnym. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2 tys. kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin.
Poszerzenie oferty przyczyni się do tego, że samochody ciężarowe wykonają o ok. 3 700 mniej kursów, co odpowiada łącznej trasie 135 tys. kilometrów. Pociąg ten będzie drugim regularnym połączeniem na linii High Speed 1. Linia łączy tunel pod kanałem La Manche z Londynem i jako jedyna w Wlk. Brytynii jest przystosowana do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. W zależności od sytuacji na rynku DB Schenker Rail zamierza poszerzać ofertę na tym korytarzu.