Partnerzy serwisu:
Biznes

DB Schenker: Nie spodziewamy się boomu w intermodalu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
09-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DB Schenker: Nie spodziewamy się boomu w intermodalu
fot. RK
Słabsza dynamika handlu zagranicznego Polski i niepewna sytuacja na rynkach światowych powodują, że przewoźnicy intermodalni nie spodziewają się szybkiego wzrostu w perspektywie krótkoterminowej. Polski transport kontenerowy będzie jednak zwiększał swoje znaczenie. 

W najbliższych latach podstawowe kierunki połączeń intermodalnych w Polsce pozostaną bez zmian. Główną rolę odgrywać będzie połączenie z trójmiejskich portów na południe Polski i dalej oraz korytarz Wschód – Zachód. Wg DB Schenker Rail Polska coraz większe znaczenie odgrywa trasa pomiędzy granicą z Czechami a Białorusią. Pozostałe strumienie mają charakter uzupełniający i takie pozostaną. Zaliczyć tu można trasy rozpoczynające się w porcie szczecińskim, łączące Śląsk z Niemcami oraz połączenie na Litwę. Obecnie jednak perspektywy wzrostu w branży intermodalnej są raczej umiarkowane.

– Biorąc pod uwagę niepewną globalną sytuację ekonomiczną i geopolityczną, która przyczynia się do hamowania dynamiki eksportu i importu Polski, raczej nie spodziewamy się bardzo wysokiej dynamiki wzrostu w tym segmencie, będzie on raczej stopniowy – mówi Katarzyna Marciniak, rzeczniczka prasowa DB Schenker Rail Polska.

Jest potencjał do poprawy

Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym – w Europie jest to odpowiednio ok. 20% – pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie.

– Taka struktura rynku wynika z dwóch rzeczy: struktury gospodarki oraz miksu-energetycznego. W Polsce jeszcze przez długi czas energia produkowana będzie głównie na bazie węgla. Wymusza to w oczywisty sposób, w przeciwieństwie do dwóch wskazanych krajów, duże transporty tego surowca i jego silną pozycję w strukturze całego rynku. Druga przyczyna związana jest z faktem, że w Polsce ciągle rozwija się przemysł dóbr wysoce przetworzonych, który na Zachodzie jest już w znacznie bardziej dojrzałej fazie. Przekłada się to na poziom konteneryzacji transportu. W tym aspekcie widzimy duży potencjał do poprawy, wraz z postępującą modernizacją gospodarki – zapewnia rzeczniczka DB Schenker Rail Polska.

Nowe kierunki działalności

DB Schenker Rail Polska skupia się obecnie na wykorzystaniu efektów zrealizowanych inwestycji, ale szuka też nowych obszarów działania. – Chcemy skonsumować poczynione w ostatnim czasie inwestycje w spółce DB Port Szczecin, czyli rozbudowę terminala kontenerowego oraz zakup nowego dźwigu typu Gotwald, które nie tylko zwiększają przeładunki kontenerów w samym porcie (wzrost r/r 11,5%), ale docelowo wzmocnią również przewozy kolejowe w głąb kraju. W celu zwiększenia wolumenów realizowanych na osi Północ – Południe, będziemy chcieli także mocniej zaznaczyć naszą obecność w Gdańsku – wyjaśnia Marciniak.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

Tabor i technika

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

jm, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

Biznes

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

DB Schenker Rail Polska 26 listopada 2015

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

Biznes

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

DB Rail Schenker Polska 05 października 2015

UTK krytykuje system zabezpieczeń DB Schenker RP

Tabor i technika

Jest pozew DB Schenker za zawyżone stawki PLK

Biznes

Jest pozew DB Schenker za zawyżone stawki PLK

jm, Rynek Kolejowy/Puls Biznesu 28 lipca 2015

Zobacz również:

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

Tabor i technika

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

jm, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

Biznes

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

DB Schenker Rail Polska 26 listopada 2015

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

Biznes

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

DB Rail Schenker Polska 05 października 2015

UTK krytykuje system zabezpieczeń DB Schenker RP

Tabor i technika

Jest pozew DB Schenker za zawyżone stawki PLK

Biznes

Jest pozew DB Schenker za zawyżone stawki PLK

jm, Rynek Kolejowy/Puls Biznesu 28 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5