Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

DB Regio zamawia pociągi TALENT 2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Bombardier Transportation, 2 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
DB Regio zamawia pociągi TALENT 2
Deutsche Bahn (DB) Regio AG złożyły w Bombardier Transportation zamówienie na dostawę 42 pociągów BOMBARDIER* TALENT* 2. Jest to pierwsze potwierdzone zamówienie z tytułu podpisanej w lutym 2007 r. umowy ramowej na 321 pojazdów, a jego wartość szacowana jest na ok. 170 mln euro (242 mln USD).

Czteroczłonowe zespoły trakcyjne wykorzystywane będą do przewozu pasażerów w podmiejskiej sieci kolejowej Norymbergii od grudnia 2010 r.

Zespół trakcyjny TALENT 2 wykorzystuje nową generację platformy pojazdów, znaną z serii ET 428/438, charakteryzuje się niezwykle elastyczną konfiguracją (pojazdy mogą mieć od dwóch do sześciu członów) oraz szerokim wachlarzem możliwości. W modelu zamówionym dla Norymbergii pasażerowie będą mogli cieszyć się wysokim komfortem podróżując w klimatyzowanym wnętrzu o wysokim poziomie wykończenia. W pojeździe zainstalowano 225 wygodnych miejscach siedzących drugiej klasy

Pociąg TALENT 2 jest również dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, słuchowo lub wzrokowo. Wyposażony jest w dotykowe oznaczenia na wszystkich przyciskach oraz w dźwiękowe i wizualne systemy informacyjne dla pasażerów zarówno we wnętrzu pociągu, jak i na zewnątrz. Atrakcyjny i funkcjonalny wystrój wnętrza, zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki, umożliwia szybką i łatwą orientację w pociągu. Wszystkie wejścia do norymberskich pociągów podmiejskich wyposażone są w wysuwaną platformę łączącą wejście z peronem. Wagony posiadają również specjalne wejścia dla osób niepełnosprawnych, a także wyposażone są w przestronną toaletę.

Konstrukcja wagonu sterowniczego, posiadającego dodatkowe drzwi z każdej strony pojazdu (charakterystycznymi dla pociągów podmiejskich), umożliwia pasażerom szybsze wsiadanie i wysiadanie. Pasażerowie mogą też cieszyć się większym poczuciem bezpieczeństwa, dzięki dużemu zakresowi widoczności i swobody ruchu w pojeździe, jak również dzięki systemowi monitoringu. TALENT 2 jest także wzorem w kontekście bezpieczeństwa w razie kolizji, a jego konstrukcja spełnia wymagania przyszłego europejskiego standardu wypadkowego TSI.

Wydajne energetycznie i niezawodne systemy napędu i kontroli BOMBARDIER MITRAC* gwarantują moc o wartości 3030 kW, zarówno w fazie przyspieszania, jak i utrzymywania maksymalnej szybkości 160 km/h, co jest istotne w komunikacji podmiejskiej.

„To pierwsze zamówienie na pociągi TALENT 2 sygnalizuje początek nowej ery w transporcie regionalnym i lokalnym” – stwierdza dr Klaus Baur, Prezes Bombardier Transportation w Niemczech. – „Jestem pewny, że klienci DB Regio docenią nowy poziom komfortu i estetyki oraz krótkie czasy przejazdów. To zamówienie umożliwi nam również zachować poziom zatrudnienia w naszych zakładach na terenie Niemiec”.

Stephan Krenz, Dyrektor Zarządzający i Kierownik Oddziału Niemiec i Skandynawii w Bombardier Transportation, dodaje: „Cieszymy się, że zrobiliśmy na klientach wrażenie wyjątkową elastycznością i modułową konstrukcją zespołami TALENT nowej generacji. Projekt ten gwarantuje nie tylko szeroki wachlarz możliwości zastosowania w zależności od potrzeb, ale stanowi również ogromną przewagę konkurencyjną w coraz bardziej wymagającym sektorze przewozów pasażerskich przyszłości”.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5