Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty
Fot. Stadler
DB Regio zamówiło w Stadlerze 44 bateryjne zespoły trakcyjne Flirt. Pojazdy z dwoma członami pasażerskimi mają zacząć operować w 2025 roku.

DB Regio wprowadzi nowe zeroemisyjne pociągi w Palatynacie, ponieważ tego wymaga od operatora kontrakt, który zdobył w regionie w listopadzie 2021 roku. Na przygotowanie się do jego realizacji ma aż 4 lata. Przewozy zamawia Zweckverband Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd.

Na zelektryfikowanych odcinkach linii Flirty będą kursować pod siecią trakcyjną jednocześnie ładując akumulatory. Poza siecią będą poruszać się na zasilaniu bateryjnym. Jak zapewnia Stadler, zasięg działania w trybie bateryjnym wyniesie przynajmniej 80 kilometrów, choć teksty wykazały, że możliwy jest przejazd równy dwukrotności tej odległości. Po zakończeniu częściowej elektryfikacji linii w regionie najdłuższy odcinek linii bez elektryfikacji na sieci Palatynatu będzie miał około 48 kilometrów.

Bateryjne zespoły trakcyjne będą miały 55 metrów długości i będą dłuższe niż standardowe dwuczłonowe Flirty. Ma się w nich zmieścić łącznie 325 pasażerów, z czego 172 na miejscach siedzących (16 w pierwszej klasie, a 153 w drugiej).

– Już jesteśmy najbardziej przyjazną dla klimatu firmą transportową w Niemczech, a do 2040 roku chcemy być neutralni dla klimatu. Alternatywne napędy i paliwa są istotnym elementem realizacji tego celu. Nowe Flirty umożliwią nam zastąpienie pociągów spalinowych pojazdami niskoemisyjnymi i energooszczędnymi. Korzyści odniesie nie tylko środowisko. Nasi pasażerowie mogą cieszyć się podróżą wygodnymi i wyjątkowo cichymi pojazdami – powiedział Maik Dreser, szef oddziału DB Regio Mitte.

– Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy ten kontrakt na 44 pojazdy akumulatorowe FLIRT od DB Regio. To już druga umowa na dostawę pociągów na baterie w Niemczech. Jestem szczególnie dumny, że dzięki temu zamówieniu przekroczymy magiczny limit 2000 sprzedanych pojazdów Flirt. Fakt, że 2000 sprzedany pojazd FLIRT jest pociągiem napędzanym alternatywną i przyjazną dla środowiska technologią napędu, stanowi punkt zwrotny w polityce klimatycznej – powiedział Jure Mikolčić, dyrektor generalny Stadler Niemcy.

Pojazdy, które w nomenklaturze Stadlera nazwane zostały BEMU (battery electric multiple unit), mają kursować w południowo-zachodnim Palatynacie na liniach Kaiserslautern – Neustadt/W – Landau – Karlsruhe oraz Saarbrücken – Zweibrücken – Pirmasens od grudnia 2025. Od grudnia 2026 pojawią się natomiast na liniach Kaiserslautern – Steinalben – Pirmasens, Kaiserslautern – Olsbrücken – Lauterecken-Grumbach, Kaiserslautern – Landstuhl – Glan-Münchweiler – Kusel, Bad Bergzabern – Winden – Karlsruhe, Landau – Annweiler – Hinterweidenthal – Pirmasens oraz Saarbrücken – Dillingen – Niedaltdorf. Na większości z tych linii kursują obecnie spalinowe zespoły trakcyjne Desiro, o których trudno powiedzieć, że są przestarzałe.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?

Pasażer

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Michał Szymajda 13 września 2021

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?

Pasażer

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Michał Szymajda 13 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5