Partnerzy serwisu:
Biznes

DB o Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-06-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DB, 30 czerwca 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DB o Polsce
- Polska, tak samo jak i Niemcy, leży w sercu Europy i jest tym samym ważnym punktem centralnym w europejskiej komunikacji kolejowej - pisze dla "RK" rzecznik Deutsche Bahn, Bernd Weiler, zapytany o plany DB względem naszego kraju.

Wszystkie przedsiębiorstwa kolejowe w Europie mają wspólny cel – pozyskanie większej ilości towarów oraz zwiększenia ilości pasażerów na swoich torach, jak i zaoferowanie korzystnej i niezawodnej oferty usługowej swoim klientom - pisze Weiler.

W Niemczech już od lat stosuje się z powodzeniem zasadę konkurencyjności w przewozach kolejowych. Dzisiaj po niemieckiej sieci kolejowej porusza się ponad 300 różnych przewoźników. DB Fernverkehr – pion przewozów dalekobieżnych – w przewozach transgranicznych stawia na kooperację; na przykład wspólnie z francuskimi kolejami SNCF oferuje przewozy do Paryża lub z austriacką koleją ÖBB do Wiednia. Klienci przyjmują niemiecko-francuskie oferty bardzo entuzjastycznie: w niespełna dwa lata około 2,2 mln pasażerów skorzystało z niemieckiego ICE (Paryż – Frankfurt n. Menem) lub francuskiego TGV (Paryż – Stuttgart – Monachium). Również polskie połączenia kryją w sobie niemały potencjał. Fakt ten stanowi podstawę prowadzonych obecnie konstruktywnych rozmów pomiędzy niemieckim przewoźnikiem Deutsche Bahn a PKP IC. Celem rozmów jest oszacowanie ewentualnych możliwości ulepszenia komunikacji kolejowej pomiędzy obydwoma krajami. Aby poprawić jakość usług dla klientów, przyszła dyskusja będzie dotyczyć również tematu możliwości i potrzeby wprowadzenia nowoczesnej floty pociągów.

Tymczasem w procesie akwizycji przewoźnika PCC Logistics dokonał się decydujący krok: Komisja Europejska w Brukseli kilka dni temu wyraziła zgodę na przejęcie przez Deutsche Bahn pionu logistyki grupy przedsiębiorstw PCC. Przedsiębiorstwo PCC Logistics jest największym prywatnym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. W ubiegłym roku przewoźnik zatrudniał około 5 800 pracowników, a obrót spółki wyniósł 350 milionów euro. Spółka posiada około 8 proc. udziału w polskim rynku kolejowym - informuje rzecznik DB.

W rozwijającej i jednoczącej się Europie DB Schenker liczy poprzez tą akwizycję na znaczne korzyści dla klientów w odniesieniu do oferowanych usług i świadczeń. DB Schenker Rail, przewoźnik towarowy poruszający się na arenie międzynarodowej, wraz z PCC Logistics przejmie na tory więcej przewozów i tym samym zapewni miejsca pracy zarówno w Polsce jak i w Niemczech – Polska jest w końcu największym partnerem handlowym Niemiec w Europie Środkowo-Wschodniej, a Niemcy są dla polskiego przemysłu największym rynkiem zbytu. Szczególnie w czasach trudnych pod względem gospodarczym jest to tym samym krok sięgający w przyszłość. W ramach europejskiej sieci PCC Logistics ma stać się głównym przewoźnikiem na Europę Wschodnią. Obecne kooperacje z PKP będą kontynuowane na partnerskich zasadach.

Sieć obejmująca usługi transportowo-logistyczne zostanie skompletowana przez Schenker Sp. z o.o., spółkę należącą do DB Schenker Logistics. Schenker Sp. z o.o. zatrudnia około 1600 pracowników i jest jednym z największych oraz najlepiej operującym przedsiębiorstwem spedycyjnym w Polsce. Spółka została utworzona 19 lat temu, obecnie posiada ponad 30 oddziałów we wszystkich regionach gospodarczych Polski. Usługi Schenker Sp. z o.o. obejmują przesyłki lądowe, lotnicze i morskie, specjalistyczne usługi dodatkowe oraz magazynowanie. Do grona klientów zaliczają się renomowane firmy, zarówno polskie jak i zagraniczne - kończy Bernd Weiler.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Infrastruktura

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Artur Bogdanowicz 20 maja 2020

DB zmienia malowanie składów. Chce być bardziej zielone

Infrastruktura

Co piąty pociąg ICE w Niemczech jest w pełni sprawny. Brakuje ludzi do pracy

Tabor i technika

Zobacz również:

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Infrastruktura

Czy Deutsche Bahn zwolni 10 tys. pracowników?

Artur Bogdanowicz 20 maja 2020

DB zmienia malowanie składów. Chce być bardziej zielone

Infrastruktura

Co piąty pociąg ICE w Niemczech jest w pełni sprawny. Brakuje ludzi do pracy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5