Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB chce podwyższyć maksymalną prędkość składów zespolonych ICE 4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DB chce podwyższyć maksymalną prędkość składów zespolonych ICE 4
fot. SiemensICE 4 pojdzie 265 km/h?
Deutsche Bahn chce sprawdzić, czy istnieje możliwość zwiększenia prędkości maksymalnej dostarczanych od 2017 roku pociągów dużych prędkości ICE 4.

Obecnie budowane dla DB składy zespolone mogą rozwijać prędkość 250 km/h. Producent, którym jest Siemens i Bombardier (ten drugi odpowiada za budowę pudeł do pociągów, które powstają we Wrocławiu), uważa, że pociągi mogą pojechać szybciej. DB chce tą deklarację sprawdzić w praktyce i zmienić prędkość maksymalną pociągów na 265 km/h. Do tego konieczna będzie gruntowna analiza konsekwencji tej zmiany oraz liczne testy ruchowe.

Jak podaje „Der Spiegel”, zmiana ma wpłynąć na zwiększenie punktualności niemieckich pociągów, która ostatnio spadła poniżej 80%. Dzięki możliwemu przyspieszeniu możliwa stałaby się redukcja opóźnienia na trasie. Richard Lutz zapowiedział, że dzięki temu zabiegowi, ale także innym działaniom (które nie będą jednak tożsame z wydłużaniem planowych postojów na stacjach dla wyrównania opóźnień), chciałby osiągnąć punktualność pociągów na poziomie 82%.

Do końca 2018 roku zaledwie 14 nowych składów ICE 4 będzie kursować z pasażerami między Hamburgiem a Monachium i między Hamburgiem i Stuttgartem. Do 2023 roku na niemieckich torach będzie jednak 119 takich składów. Więcej na ten temat nowego pociągu można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Europejski Rok Kolei. Do Pragi przyjedzie ICE4

Tabor i technika

Europejski Rok Kolei. Do Pragi przyjedzie ICE4

Michał Szymajda 27 stycznia 2021

ICE 4 rozpoczęły kursy nadzorowane z pasażerami w Niemczech

Pasażer

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Europejski Rok Kolei. Do Pragi przyjedzie ICE4

Tabor i technika

Europejski Rok Kolei. Do Pragi przyjedzie ICE4

Michał Szymajda 27 stycznia 2021

ICE 4 rozpoczęły kursy nadzorowane z pasażerami w Niemczech

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5