Deutsche Bahn chce sprawdzić, czy istnieje możliwość zwiększenia prędkości maksymalnej dostarczanych od 2017 roku pociągów dużych prędkości ICE 4.
Obecnie budowane dla DB składy zespolone mogą rozwijać prędkość 250 km/h. Producent, którym jest Siemens i Bombardier (ten drugi odpowiada za budowę pudeł do pociągów, które powstają we Wrocławiu), uważa, że pociągi mogą pojechać szybciej. DB chce tą deklarację sprawdzić w praktyce i zmienić prędkość maksymalną pociągów na 265 km/h. Do tego konieczna będzie gruntowna analiza konsekwencji tej zmiany oraz liczne testy ruchowe.
Jak podaje „Der Spiegel”, zmiana ma wpłynąć na zwiększenie punktualności niemieckich pociągów, która ostatnio spadła poniżej 80%. Dzięki możliwemu przyspieszeniu możliwa stałaby się redukcja opóźnienia na trasie. Richard Lutz zapowiedział, że dzięki temu zabiegowi, ale także innym działaniom (które nie będą jednak tożsame z wydłużaniem planowych postojów na stacjach dla wyrównania opóźnień), chciałby osiągnąć punktualność pociągów na poziomie 82%.
Do końca 2018 roku zaledwie 14 nowych składów ICE 4 będzie kursować z pasażerami między Hamburgiem a Monachium i między Hamburgiem i Stuttgartem. Do 2023 roku na niemieckich torach będzie jednak 119 takich składów. Więcej na ten temat nowego pociągu można przeczytać
tutaj.