W konkursie dotyczącym rozwoju transportu intermodalnego wśród 31 projektów znalazł się projekt spółki DB Cargo Polska. Z pomocą przyznanych środków spółka planuje zakup czterech lokomotyw elektrycznych i 91 wagonów platform pod przewozy kontenerowe.
W przeprowadzonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych konkursie dotyczącym rozwoju transportu intermodalnego, przyznano dofinansowanie o łącznej wysokości ok. 1 133,7 mln zł. Otrzymają je 22 podmioty, które łącznie będą realizowały 31 projektów. Będą one dotyczyły m.in. zakupu taboru (lokomotyw, w tym wielosystemowych; wagonów, w tym szerokotorowych, naczep) oraz rozbudowy infrastruktury przeładunkowej polegającej na m.in. budowie torów, montażu urządzeń przeładunkowych. Maksymalne dofinansowanie kosztów kwalifikowanych 50% przedsięwzięcia.
DB Cargo Polska wśród beneficjenów
Jednym z beneficjentów unijnych środków na rzecz rozwoju transportu intermodalnego jest spółka DB Cargo Polska. Zrealizuje ona projekt pn. „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polsce poprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminali dystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodnią z krajami WNP i DB Cargo Polska. ” Na jego realizację uzyskała dofinansowanie w wysokości 51 555 tys. zł. – W ramach projektu planowany jest zakup czterech lokomotyw elektrycznych i 91 wagonów platform pod przewozy kontenerowe. Zakupiony w ramach projektu tabor będzie obsługiwać węzły sieci bazowej przewozów intermodalnych DB Cargo Polska. Realizacja projektu znacząco przyczyni się do rozwoju transportu intermodalnego oraz ograniczenia szkodliwego dla środowiska transportu drogowego na rzecz transportu kolejowego – informuje „Rynek Kolejowy” Katarzyna Marciniak, rzecznik prasowy DB Cargo Polska.
Tabor raczej nie dla przewozów rozproszonych
Przewoźnik realizuje przewozy pojedynczych wagonów i grup wagonowych. Są one wykonywane pociągami liniowymi Silesia, Moravia i Mazovia, które regularnie kursują między Niemcami, Czechami a Polską. Planowany do pozyskania tabor raczej nie będzie wykorzystywany w przewozach mniejszych ładunków. – W głównych założeniach projektu nie przewidywaliśmy użycia zakupionego taboru w realizowanych przez nas transportach pojedynczych wagonów i grup wagonowych prowadzonych w ramach pociągów liniowych – wyjaśnia Katarzyna Marciniak.